  • Data: 2013-01-02 11:32:31
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jan 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Z technicznego punktu widzenia ustalenie, że uszkodzenie na Twojej karoserii
    > pochodzi od drzwi tamtego samochodu jest umiarkowanie skomplikowane i wymaga
    > badań mechanoskopijnych. Nie sądzę, by i na drzwiach rzekomego sprawcy nie
    > pozostały żadne ślady. Tylko, że od strony prawnej to nie wniesie nic
    > cennego, bowiem nadal nie wiemy, kto jest ewentualnym sprawcą.

    Czekaj, czekaj.
    ZAKŁADAJĄC łatwość uzyskania wyników o których piszesz, coś mi
    nie pasuje.
    W opisywanym przypadku sprawca będzie miał ślady na krawędzi
    (i TYLKO na krawędzi) drzwi, a obrywający będzie miał je "gdzieś",
    raczej w okolicy środka.
    Wniosek że drzwi sprawcy były otwarte wydaje się być oczywisty,
    prawda?

    No to jak dojść do tezy że kwestia sprawstwa jest wątpliwa,
    zakładamy że domniemany sprawca zostawił samochód otwarty
    i poszedł sobie, a ktoś mu wjechał?
    Czy zakładamy, że po wpłynięciu sprawy sprawca "przypomni sobie"
    że ktoś mu wjechał w otwarte drzwi?

    Zakładając że policja umie dodać dwa do dwu i zacznie od spytania
    domniemanego sprawcy czy ostatnio nie miał zdarzenia parkingowego
    chyba trudno o wersję "odwrotną"?

    pzdr, Gotfryd