  • 1. Data: 2004-11-29 22:54:39
    Temat: Uświadomcie niewiedzącego.
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Czasy teraz dziwne. Każdy może znaleźć się w sytuacji że jest komuś coś
    winien. Oraz że to ktoś jest winien jemu. Co się dzieje po tym jak sąd wydał
    wyrok że trzeba płacić, a dłużnik nie chce albo nie może bo biedny. Sprawa
    idzie do komornika z urzędu. Czy trzeba iść do niego samemu. Czy trzeba
    komornikowi zapłacić żeby sie zajął sprawą czy też nie trzeba. Bo jeśli nie
    trzeba a okaże się że dłużnik nie ma pieniędzy bo jest biedny, to kto wtedy
    płaci komornikowi. Czy komornik będzie sam z siebie w przypadku
    niewypłacalności dłużnika co jakiś czas sprawdzał czy ma troche kasy. Czy tez
    trzeba w jakiś sposób przypominać o istnieniu długu. Jak długo mogą trwać
    próby odzyskania długu. Czy w przypadku gdy trzeba się przypominać i się tego
    nie zrobi to dłużnik nie będzie musiał zapłacić. Prosze żebyście mnie nie
    odsyłali do napisanych dziwnym językiem dokumentów. Nie można sie nauczyć
    wszystkiego. A czasami nawet szczątkowe porady są bardzo cenne. Zdaję sobie
    sprawę że temat jest poruszany przynajmniej raz w tygodniu. Ale nigdy nie
    znalazłem w kupie odpowiedzi na zadane pytania. Nie wyżywajcie się na mnie i
    nie odsyłajcie na bocznicę. Tomek

  • 2. Data: 2004-11-30 00:51:05
    Temat: Re: Uświadomcie niewiedzącego.
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Tomek" <k...@v...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > jak sąd wydał wyrok że trzeba płacić, a dłużnik nie chce albo nie
    > może bo biedny. Sprawa idzie do komornika z urzędu.

    Nie.

    > Czy trzeba iść
    > do niego samemu.

    Tak.

> [...]

    Nie trzeba.

    > Bo jeśli nie trzeba a okaże się że
    > dłużnik nie ma pieniędzy bo jest biedny, to kto wtedy płaci

    Nikt.

    > Czy komornik będzie sam z siebie w przypadku
    > niewypłacalności dłużnika co jakiś czas sprawdzał czy ma troche
    > kasy.

    Nie.

    > Czy tez trzeba w jakiś sposób przypominać o istnieniu długu.

    Tak.

    > Jak długo mogą trwać próby odzyskania długu.

    Tydzień. Lub 10 lat. Albo 15. Może więcej.

    > Czy w przypadku gdy
    > trzeba się przypominać i się tego nie zrobi to dłużnik nie będzie
    > musiał zapłacić.

    Dopiero po 10 latach.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 3. Data: 2004-11-30 17:24:44
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Dzięki.
    Tomek