  • Data: 2019-03-08 10:31:24
    Temat: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.03.2019 o 04:23, A. Filip pisze:

    > Jak domniemuje pomnik stoi na terenie miejskim => miasto niby może
    > cofnąć zgodę na "zajmowanie terenu".
    > 1. Gdzie można się odwoływać?
    > 2. Czy ktoś doszedł do wypłaconego odszkodowania za podobne "cofnięcie"?
    >
    > Za słówko "rozebrany" jest "niezręczne" w stosunku do pomnika który
    > własnością miasta Gdańsk AFAIK *NIE JEST*.

    To zagadnienie ma kilka nieporuszonych przez Ciebie aspektów. Pomnik sam
    w sobie jest dziełem, a więc chroni go prawo autorskie. Po drugie to
    nieruchomość, a zatem z formalnego puntu widzenia trzeba przeprowadzić
    postępowanie w sprawie rozbiórki i wydać stosowną decyzje
    administracyjną - a sama chwała Rady Miasta tego nie zastąpi.

    > Czy mylę się w którejś kwestii albo czy są jakieś precedensy z 21 wieku
    > i RP3 ?

    Słyszałem o burzeniu pomników komunistów, albo osób, w odniesieniu do
    których uznano, że działały w tych czasach: np. milicjantów. Pod
    Krakowem zgromadzono je w jakimś forcie. U nas zburzyli pomnik
    wdzięczności Armii Radzieckiej.