  • Data: 2007-12-31 09:17:49
    Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Alek wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ale po co? W celu złożenia towarzyskiej wizyty?
    > Celem reklamy jest spowodowanie by klient dokonał zakupu.
    > Jeśli reklama jest skuteczna - czyli powoduje że klient dokona
    > zakupu a skutek zapoznania się z reklamą - to jest zarazem
    > nielegalna. Tak to przynajmniej wynika z tego przepisu.

    Żeby zaobrazować: przyjeżdża klient kutwa na stację benzynową. Tankuje za 10
    zł, idzie do kasy. W drodze do kasy widzi reklamę o treści "dzisiaj w kawa
    promocyjnej cenie - 1zł", kiedy normalnie kawa kosztuje 6 zł na tej stacji.
    Myśli sobie: "złotówkę odżałuję. 6zł normalnie bym nie wydał".

    Kupuje kawę i w tym momencie stał się żywym dowodem na to że wg. kryteriów
    ustawowych reklama jest wprowadzająca w bład.

    p. m.