eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstanowienie hipoteki na nieruchomość budynkową - jak rozumieć ? › Re: Ustanowienie hipoteki na nieruchomość budynkową - jak rozumieć ?
    From: ...@...c
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanowienie hipoteki na nieruchomość budynkową - jak rozumieć ?
    Date: Tue, 4 Oct 2005 20:22:40 +0200

    Dnia Tue, 4 Oct 2005 14:43:52 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

    > Witam szanownych grupowiczów,
    >
    > Mieszkam na jednym z dolnośląskich blokowisk. Od jakiegoś czasu
    > daje się zauważyć na osiedlu prace termomodernizacyjne (po prostu
    > zew. ocieplanie budynków :).
    >
    > Wczoraj jednak dostałem do osobistego potwierdzenia
    > (podpis u dostarczyciela) "Ankietę":
    > http://img188.imageshack.us/my.php?image=ankieta7fa.
    jpg

    > Czy ktoś może mi powiedzieć, jak mam to rozumieć ?
    >
    > W uproszeniu. Mam poręczyć swoim mieszkaniem spłatę kredytu,
    > o który ubiega się moja spółdzielnia ? Jeżeli spółdzielnia nie wywiąże
    > się, co do bankowych zobowiązań ? No i czy taka "ankieta" ma jakąś
    > moc prawną, czy to naprawdę tylko "ankieta".

    Tak to jest ankieta która jak najbardziej ma moc prawną polegającą na
    zrealizowaniu uchwały (nic wiecej).
    Generalnie zarząd chce poznać opinię członków SM na temat wrażliwości
    członków na zabezpieczenie hipoteką na nieruchomości budynkowej - z czego
    wynika że SM nie ma prawa własności do niej a jedynie wieczyste
    używkowanie.
    Czlonkowie posiadający spółdzielcze własnościowe prawo nie będą nią
    obciążeni.
    Należy zadać pytanie ile kosztować będzie zabezpieczenie hipoteką tj. wpis
    + podatek za hippotekę kaucyjną + notariusz + ubezpieczenie bankowe zamin
    uprawomocni sie w KW. Potem porównać z tą kwotą 33 740 zł i wyciągnąć
    wnioski.

    --
    pozdrawiam,