  • 51. Data: 2005-09-18 06:30:40
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 09:45:29 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Usprawiedliwienie od niepełnoletniego ucznia?
    > Na jakiej podstawie nauczyciel ma to uznać?

    Na podstawie swojej decyzji.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 52. Data: 2005-09-18 06:34:26
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 15:06:47 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Nauczyciel nie może odmówić usprawiedliwienia nieobecności w szkole
    > jeżeli dorosły uczeń przyniesie jakiekolwiek usprawiedliwienie, nawet
    > napisane przez siebie.

    Od kiedy to powód nieobecności w szkole, powód niewykonywania obowiązku
    administracyjnoprawnego może być powodem "jakimkolwiek".

    > Usprawiedliwianie lub nie miało na celu informowanie szkoły, że rodzice
    > wiedzą o nieobecności ucznia w szkole

    A ja myślę, że prośby o usprawiedliwienie nieobecności mają na celu
    przekonanie szkoly, iż nie wykonanało się obowiązku wobec tejże z bardzo
    ważnego powodu.

  • 53. Data: 2005-09-18 06:37:20
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 09:54:23 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Po drugie usprawiedliwienie ma się nijak do obowiązku szkolnego.

    Teza interesująca, byłaby nawet prawdziwa, gdyby nie fakt, iż obowiązek
    szkolny lub obowiązek nauki to obowiązek uczęszczania na wszystkie
    obowiązkowe zajęcia w wybranej przez siebie szkole.

  • 54. Data: 2005-09-18 06:40:33
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 18:50:39 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:
    newsw:dgia63$ao2$...@i...gazeta.pl

    > Nauczyciel podważa decyzję rodziców

    Od kiedy i na jakiej podstawie rodzice mają prawo do dokonywania czynności
    administracyjnoprawnych w szkole?

  • 55. Data: 2005-09-18 06:43:56
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 18:46:54 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Oczywiście, szkoła może skreslić ucznia, ale jest to ściśle określone kiedy.

    Gdzie jest ściśle określone?

  • 56. Data: 2005-09-18 07:15:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

    > Od kiedy to powód nieobecności w szkole, powód niewykonywania obowiązku
    > administracyjnoprawnego może być powodem "jakimkolwiek".

    Nie ma takiego obowiązku.

    > A ja myślę, że prośby o usprawiedliwienie nieobecności mają na celu
    > przekonanie szkoly, iż nie wykonanało się obowiązku wobec tejże z bardzo
    > ważnego powodu.

    j.w.
    nie ma obowiązku nauki w szkole
    i nigdy nie było

  • 57. Data: 2005-09-18 07:15:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:
> [...]
    > szkolny lub obowiązek nauki to obowiązek uczęszczania na wszystkie
    > obowiązkowe zajęcia w wybranej przez siebie szkole.

    nieprawda
    nawet za komuny nie była to prawda

  • 58. Data: 2005-09-18 10:03:17
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:
> [...]
    > obowiązek szkolny lub obowiązek nauki to obowiązek uczęszczania na
    > wszystkie obowiązkowe zajęcia w wybranej przez siebie szkole.

    pojęcie "obowiązek szkolny " jest pojęciem ustawaowym i jest zdefiniowany w
    ustawie więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.To pojęcie dotyczy obowiązku nauki
    do ukończenia 18 roku życia i nic więcej ,a my tu dyskutujemy o prawach
    ucznia ,który ukończył lat 18 - ten uczeń nie podlega "obowiązkowi
    szkolnemu" ,i tego, od takiego ucznia ,nie wymaga ani Konstytucja,ani też
    Konstytucja tego nie gwarantuje.
    Nie mieszaj, regulaminów lub wypowiedzi pani minister ,która chyba nie
    rozumie skutków prawnych wynikających z ukończenia 18 lat,z konstytucją i
    ustawami.

    Akohoro

  • 59. Data: 2005-09-18 11:02:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Roman G. napisał(a):
> [...]
    >

    > A ja myślę, że prośby o usprawiedliwienie nieobecności mają na celu
    > przekonanie szkoly, iż nie wykonanało się obowiązku wobec tejże z bardzo

    O jakim obowiązku mówiesz w przypadku PEŁNOLETNIEGO ucznia??

    Poza tym szanowni pedagodzy zabierający głos NADAL nie przedstawili
    podstawy prawnej do usprawiedliwienia/nieusprawiedliwienia nieobecności
    ORAZ w ogóle do usprawiedliwiania nieobecności. Odnosze wrażenie, że
    odbywa się to na zasadzie "bo zawsze tak było"

    M.

  • 60. Data: 2005-09-18 12:08:28
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgi14b$ims$1@news.onet.pl>, akohoro wrote:

    > Napisałem tak by wskazać ,że osoba która ulończyła 18 lat jest osobą
    > pełnoletnią i odpowiadającą za siebie.

    Wszystko się zgadza. Zatem wybrał sobie taki pełnolat szkołę
    (dobrowolnie, przecież nie musi się uczyć), więc niech się stosuje do
    regulaminu tej szkoły. Podobno są takie, gdzie uznają
    usprawiedliwienia pełnolatów (pisał ktoś w tym wątku), niech idzie do
    takiej.

    >To czy szkoła uwzgędni takie
    > usprawiedliwienie to calkiem inna sprawa i jakie z tego mogą być
    > skutki.Dyrektor szkoły może powiedzieć ,panie uczniu nie przyjmuję, nie
    > uznaję takiego usprawiedliwienia - należało iść do lekarza ,na pogotowie
    > itp.

    O, i wreszcie wiesz już o co chodzi.

    >A czy myślisz ,ze wszystkie regulaminy szkolne są bez błędów i są
    > zgodne z ustawami?

    Pewnie nie, ale trzeba pokazać konkretny punkt konkretnego regulaminu
    i konkretną ustawę, którą on łamie.

    Renata