  • 1. Data: 2004-02-01 15:34:08
    Temat: Usprawiedliwienie do sądu karnego - nieobecność oskarżonego.
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Głupie krótkie pytanie.
    Czy pisząc pisemko (jak w temacie) powinienem zwracać się do sądu per
    "Wysoki Sądzie" ?

    Dzięki za odpowiedź ...

    Pozdrawiam
    SP na L4

  • 2. Data: 2004-02-01 19:21:17
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik na L4"
    <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl> napisał w wiadomości
    > Głupie krótkie pytanie.
    > Czy pisząc pisemko (jak w temacie) powinienem zwracać się do sądu per
    > "Wysoki Sądzie" ?

    A czy jak piszesz podanie do urzedu to zaczynasz je od słów "panie
    kierowniku"?
    Napisz jak podanie do urzędu. Uprzejmie proszę o usprawienie mojej
    nieobecniości na rozprawie dnia.... z uwagi na...

    Ewentualnie napisz wprost, że wnosisz o odroczenie rozprawy bo chcesz być
    osobiście obecny przy przesłuchaniu świadka itd.

    Czy sąd to uwzględni to nie wiem. Pamietaj tylko, ze usprawiedliwianie
    nieobecności oskarzonego z powodu choroby jest obecnie ścisle
    reglamentowane - Zaświadczenia lekarskie mogą teraz wystawiać tylko
    niektórzy uprawnieni lekarze, ich listę dostaniesz w sekretariacie sądu.

  • 3. Data: 2004-02-01 20:06:51
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > reglamentowane - Zaświadczenia lekarskie mogą teraz wystawiać tylko
    > niektórzy uprawnieni lekarze, ich listę dostaniesz w sekretariacie sądu.
    Przecież mógł mieć wypadek , auto mu nawaliło i nie mógł dojechać ...itp.
    Chyba w takim wypadku nie wymaga się zaświadczenia?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-02-01 20:29:22
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvjjk9$d54$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > reglamentowane - Zaświadczenia lekarskie mogą teraz wystawiać tylko
    > niektórzy uprawnieni lekarze, ich listę dostaniesz w sekretariacie sądu.

    Ciekaw jestem , czy sądy są takie twarde ;)
    Mój przypadek - Nie stawiłem się bo dostałem skierowanie do szpitala ...
    poszedłem .. a tam mnie pokroili ...

    Przyczyna nieobecności - leżałem na stole operacyjnym ;)
    Czy muszę w takiej syt wysyłać na blok operacyjny któregoś z tych lekarzy,
    czy wystarczy poświadczenie kliniki, że kroili mnie danego dnia ?

    Zresztą .. to nie mój problem .. pytam, czy użyć zwrotu np :

    Pragnęusprawiedliwić nieobecność przed Wysokim Sądem (rotfl - gość niższy
    ode mnie o jakieś 20 cm) , czy unikać zaciekle wplątania się w zwrot, gdzie
    byłoby wymagane użycie temu podobnego stwierdzenia ...

    Pozdrawiam
    SP na L4

  • 5. Data: 2004-02-01 21:38:21
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

> [...]
    gdzie
    > byłoby wymagane użycie temu podobnego stwierdzenia ...

    W takim przypadku zaswiadczenie ze szpitala z pewnością wystarczy. No chyba,
    że to już trzeci raz jak cię kroili, i zawsze w dzień rozprawy, a poza tym
    trzy razy samochód nawalił a raz się zaciąłeś w windzie i nie mogłeś się
    stawić (tacy tez się trafiają, sam widziałem akta sprawy, w której gośc się
    pięć razy nie stawił z różnych dziwnych powodów, min dlatego, że się zaciął
    w windzie :-D). Jak to pierwszy raz to nie będa robili problemów. I nie pisz
    do "Wysokiego Sądu" tylko do numeru sprawy :-). Po prostu. Proszę o
    usprawiedliwienie mojej nieobecności na rozprawie dnia... itd. Napisz,ze
    poddałeś się planowemu, (albo nagłemu) zabiegowi operacyjnemu. I załącz
    zaświadczenie. Z pewnościa wystarczy. Jak nie wystarczy to dowiesz się o tym
    od policjantów, którzy przyjdą cię doprowadzić :-)))

  • 6. Data: 2004-02-01 21:53:49
    Od: "Stasio Podróżnik na L4" <b...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvjrlc$ddl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    tym
    > od policjantów, którzy przyjdą cię doprowadzić :-)))

    Thnx
    Pozdrawiam
    SP na L4
    --
    www:
    http://www.przemysl-przemysl.prv.pl

  • 7. Data: 2004-02-02 17:03:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik na L4"
    <d...@p...angory.zgazeta.wnazwie.ru.pl> napisał w wiadomości

    Zwrot "Wysoki Sąd" obowiązuje raczej na sali sądowej. Pisząc pismo
    wystarczy, że będziesz je kierował do sądu. Wysoki już niekoniecznie.