  • 1. Data: 2007-05-17 09:00:48
    Temat: Urzad Miasta - Ochrona danych osobowych
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Witam,
    zlozylem w Urzedzie Miasta wniosek o wpis do ewidencji dzialalnosci
    gospodarczych. Minely 3 dni... a do mojego domu przyszla oferta ING BANK
    wraz z DANYMI MOJEJ PRZYSZLEJ FIRMY. Do tego dolaczyli spis wymaganych
    dokumentow jakie sa potrzebne do zalozenia konta firmowego.

    Jak prosto sie domyslec ludzie z Urzedu Miasta dostarczaja im te dane
    (budynek ING BANK znajduje sie obok UM).
    Czy to jest zgodne z prawem? Co mam z tym zrobic?

  • 2. Data: 2007-05-17 09:01:00
    Temat: Re: Urzad Miasta - Ochrona danych osobowych
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    tommy pisze:
    > Jak prosto sie domyslec ludzie z Urzedu Miasta dostarczaja im te dane
    > (budynek ING BANK znajduje sie obok UM).
    > Czy to jest zgodne z prawem? Co mam z tym zrobic?

    Nie jestem prawnikiem, ale temat był niedawno poruszany na grupie. ZTCP,
    dane o DG nie są objęte ochroną i każda instytucja ma do nich wgląd w
    urzędzie. Taka konkluzja wynikała z dyskusji.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 3. Data: 2007-05-17 09:43:16
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Buster napisał(a):

    > Nie jestem prawnikiem, ale temat był niedawno poruszany na grupie. ZTCP,
    > dane o DG nie są objęte ochroną i każda instytucja ma do nich wgląd w
    > urzędzie. Taka konkluzja wynikała z dyskusji.

    Ale tu jest chyba o tyle dziwne, ze dane sa firmy ktora nie istnieje
    jeszcze.

  • 4. Data: 2007-05-17 10:26:01
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Baczek pisze:
    > Ale tu jest chyba o tyle dziwne, ze dane sa firmy ktora nie istnieje
    > jeszcze.

    Niekoniecznie. Ale to jest moje zdanie, i jakiś prawnik musiałby to
    potwierdzić lub zanegować. Dane firmy są w rejestrze od momentu wpisania
    ich tam. Dla przykładu. Ja rejestrując firmę wpisałem datę rozpoczęcia
    działalności na np. 1.04.2007. Natomiast dane firmy zostały wpisane do
    rejestru dnia. 12.03.2007. I od tego momentu już tam są. Poza tym
    zauważ, że Bank przesłał ofertę na założenie konta firmowego, które jest
    niezbędne podczas rejestracji w US. Ale tak jak mówie, to jest moją
    logikę. Musiałby się wypowiedzieć jakiś prawnik w tej sprawie.

  • 5. Data: 2007-05-17 11:04:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 May 2007 12:26:01 +0200, Buster napisał(a):

    > Niekoniecznie.

    W tym układzie byłby to rekord świata w naszych realiach by w ciągu TRZECH
    dni urząd dokonał wpisu do ewidencji.
    Dodaj do tego czas dostarczenia przesyłki przez pocztę.
    Na logikę, na którą się powołujesz to wpisu urząd winien dokonać w dniu
    składania wniosku przez naszego bohatera. następnego dnia "hunter z ING"
    wyłapuje dane tej "prawie-firmy" i opracowuje ofertę dla niej i wysyła
    pocztą. Trzeciego dnia nasz bohater otwiera kopertę z ofertą. Technicznie
    wykonalne, ale ...... czyżby w polskich realiach?
    Śmiem w to wątpić i to bardzo.

    > Ale to jest moje zdanie, i jakiś prawnik musiałby to potwierdzić lub zanegować.

    Co by miał potwierdzać "prawnik"? Twoje zdanie? :P

    > Dane firmy są w rejestrze od momentu wpisania ich tam.

    Oczywiście.
    Z tym że zerknij do pierwszego postu.

    > Dla przykładu. Ja rejestrując firmę wpisałem datę rozpoczęcia
    > działalności na np. 1.04.2007.

    To co wpisałeś jako datę rozpoczęcia - nie jest datą rozpoczęcia.
    Data rozpoczęcia jest wtedy kiedy rozpoczniesz prowadzenie działalności, a
    nie hipotetyczny Twój wpis we wniosku. On jest praktycznie nie istotny.

    > Natomiast dane firmy zostały wpisane do rejestru dnia. 12.03.2007. I od
    > tego momentu już tam są.

    Ale to się ma nijak do wątku w którym zabierasz głos.

    > Poza tym zauważ, że Bank przesłał ofertę na założenie konta firmowego, które
    > jest niezbędne podczas rejestracji w US.

    A to skąd wytrzasnąleś?
    Nie ma takiej "niezbędności". Jeżeli znasz - to podaj ją :DDDD

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-05-17 11:15:14
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 13:04:30 +0200, Herald napisał(a):

    > W tym układzie byłby to rekord świata w naszych realiach by w ciągu TRZECH
    > dni urząd dokonał wpisu do ewidencji.

    Wniosek o wpis złożyłem 14.05, dziś jest 17.05. Więc minęły 3 dni.
    Zaraz po tym jak rozpocząłem wątek zadzwonił do mnie przedstawiciel Banku
    Śląskiego z podobną ofertą jak ING. Zapytałem tegoż Pana skąd posiada
    informacje o firmie - odpowiedział, iż z GUSu.
    Zadzwoniłem do UM i spytałem czy mogę już odebrać zaświadczenie o wpisie
    do ewidencji działalności gosp. - pani odpowiedziała, że mogę już odebrać.
    To tyle.

  • 7. Data: 2007-05-17 11:20:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 May 2007 11:15:14 +0000 (UTC), tommy napisał(a):

    > Wniosek o wpis złożyłem 14.05, dziś jest 17.05. Więc minęły 3 dni.
    > Zaraz po tym jak rozpocząłem wątek zadzwonił do mnie przedstawiciel Banku
    > Śląskiego z podobną ofertą jak ING.

    teraz to jesteś przeczulony ;)))
    Akurat ING i BŚ to jedno ciało ;)

    > Zapytałem tegoż Pana skąd posiada informacje o firmie - odpowiedział, iż z GUSu.

    A zgłosiłeś się już "po REGON"? Czyli masz wpis do ewidencji w garści?

    > Zadzwoniłem do UM i spytałem czy mogę już odebrać zaświadczenie o wpisie
    > do ewidencji działalności gosp. - pani odpowiedziała, że mogę już odebrać.

    To fajnie :)
    Ale GUS nadal o tobie nie ma pojęcia :)

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 8. Data: 2007-05-17 11:34:07
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 13:20:42 +0200, Herald napisał(a):

    > teraz to jesteś przeczulony ;)))
    > Akurat ING i BŚ to jedno ciało ;)

    > A zgłosiłeś się już "po REGON"? Czyli masz wpis do ewidencji w garści?

> [...]

    No fajnie, bo teraz zadzwonili z jakiegos innego, powiedzialem ze nie
    jestem zainteresowany bo wybralem juz dawno mBank.
    Nie mam wpisu jeszcze w rekach.

    Facet powiedzial ze ma informacje z GUSu, a
    ja oczywiscie jeszcze RG-1 nie skladalem bo nawet nie bylem po
    zaswiadczenie o wpisie do ew. dg. Nie wiem co tutaj jest grane i skad oni
    maja te informacje.

    Z tego co wiem to GUS otrzymuje informacje o wpisie z UM, lecz informacja
    o tym, ze mam dzialalnosc powinna sie chyba pojawic dopiero po RG-1?
    Nie wiem skad oni to maja i kto to przekazuje.

  • 9. Data: 2007-05-17 12:44:16
    Temat: Re: [OT] Urząd Miasta - Ochrona danych osobowych
    Od: <s...@a...pl>

    Trochę OT

    > rejestru dnia. 12.03.2007. I od tego momentu już tam są. Poza tym zauważ,
    > że Bank przesłał ofertę na założenie konta firmowego, które jest niezbędne
    > podczas rejestracji w US. Ale tak jak mówie, to jest moją

    Od kiedy konto firmowe jest *niezbędne* podczas rejestracji w US? Bo wydaje
    mi sie, że przepisy się nie zmieniły w tym względzie w ostatnich latach i
    nadal konto "firmowe" nie jest obowiazkiem.

  • 10. Data: 2007-05-17 12:46:36
    Od: <s...@a...pl>

    > W tym układzie byłby to rekord świata w naszych realiach by w ciągu TRZECH
    > dni urząd dokonał wpisu do ewidencji.

    Oj, nie taki rekord. W moim urzędzie - jeśli byłaby to sprawa pilna, w ciagu
    1 dnia dałoby się to załatwić. Standardowo jest to 2-4dni. Ale gmina
    niewielka, 20 tys. mieszkańców.