  • 1. Data: 2007-05-17 06:08:09
    Temat: Przekroczenie uprawnień w celu osiągnięcia korzyści materialnej
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Innych miast zapewne też to dotyczy, ale na przykładzie Warszawy:

    Uprawnienia niektórych osób do ulg za przewozy środkami lokalnego
    transportu zbiorowego w m.st. Warszawie
    oraz sposób dokumentowania tych uprawnień
    obowiązuje od 24 listopada 2006 r.
    1. Do bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w
    m.st. Warszawie uprawnieni są:
    (...)
    - umundurowani funkcjonariusze Straży Miejskiej m.st. Warszawy,
    - funkcjonariusze Policji podczas wykonywania obowiązków służbowych,
    - umundurowani funkcjonariusze Żandarmerii Wojskowej do stopnia starszego
    sierżanta sztabowego włącznie,

    czy jesli nie spełniają tych warunków to podchodzi to pod art.231 kk ?
    Szczególnie chodzi mi o fukcjonariuszy SM po godzinach pracy.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2007-05-17 06:26:25
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com>
    napisał w wiadomości news:k5domn2vefuh$.5bahgs6g5j.dlg@40tude.net...

    > czy jesli nie spełniają tych warunków to podchodzi to pod art.231 kk ?
    > Szczególnie chodzi mi o fukcjonariuszy SM po godzinach pracy.

    Jeśli są w mundurze to wszystko OK. Żaden przepis pewnie nie zabrania
    paradowania w mundurze nawet podczas urlopu.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2007-05-17 06:46:39
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 17 May 2007 08:26:25 +0200, Nostradamus napisał/napisała:
    > Jeśli są w mundurze to wszystko OK. Żaden przepis pewnie nie zabrania
    > paradowania w mundurze nawet podczas urlopu.

    IMHO nie nakazuje ;)

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 4. Data: 2007-05-17 10:31:39
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-05-2007 o 08:08:09 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <k...@p...gmail.com> napisał(a):

    > - umundurowani funkcjonariusze Żandarmerii Wojskowej do stopnia starszego
    > sierżanta sztabowego włącznie,

    A jak to jest z tymi stopniami? "Do" oznacza od szeregowego do starszego
    sierzanta sztabowego, czy moze od marszalka do starszego sierzanta
    sztabowego? A moze oba?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-05-17 16:02:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 17 May 2007 08:26:25 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Jeśli są w mundurze to wszystko OK. Żaden przepis pewnie nie zabrania
    > paradowania w mundurze nawet podczas urlopu.

    a jeśli są bez munduru i jadą prywatnie ?

  • 6. Data: 2007-05-17 18:47:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:4g746rasnby3$.1mex8um23ck5k.dlg@40tude.net...

    > a jeśli są bez munduru i jadą prywatnie ?

    To w razie kontroli zapłacą opłatę karną za jazdę bez biletu. Gdzie
    dopatrujesz się nieprawidłowości??

  • 7. Data: 2007-05-17 19:09:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com>
    napisał w wiadomości news:k5domn2vefuh$.5bahgs6g5j.dlg@40tude.net...

    > czy jesli nie spełniają tych warunków to podchodzi to pod art.231 kk ?

    Nie, bowiem było by to wewnętrznie sprzeczne ze sobą. 231 łączy się
    nierozerwalnie z wykonywaniem obowiązków służbowych. Albo zakładasz, że je
    wykonują, a więc przysługuje im tym samym ulga. Albo zakładasz, że ich nie
    wykonują, ale wówczas po prostu jadą bez biletu i tyle.