    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop a pierwsza praca
    Date: Tue, 6 Jan 2004 19:40:47 +0100

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:btede6$acb$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Prawda jest taka ze kodeks pracy jest nieprecyzyjny i niestety blizej mu
    > wlasnie temu niesprawiedliwemu rozumieniu sprawy. JEst to bez watpienia
    > bubel prawny i nie o to chodzilo jego tworcom (mam nadzieje). Jednak
    > skrzetnie wykorzystuja to pracodawcy i jest to jawne chamstwo. Z tego co
    > widze po prostu porzadne firmy powaznie podchodza do sprawy dajac
    > pracownikowi tyle na ile zapracowal a te firmy ktorymi kieruja
    > niedoksztalceni bez erekcji okradaja swoich mlodych pracownikow (poprzez
    > zastraszone kadrowe). Osoby zaczynajace prace na ogol jeszcze sie boja,
> [...]

    Dla rozpoczynających pierwszą pracę w 2004 r. urlop wypoczynkowy jest
    naliczany proporcjonalnie, bez 6-miesięcznego okresu wyczekiwania.
    Po 1 miesiącu zatrudnienia nabywa się prawo do urlopu wypoczynkowego w
    wymiarze 2 dni (1/12 x 20), po 2 miesiącach - 4 dni (2/12 x 20), po 3
    miesiącach - 5 dni (3/12 x 20) itd.

    wa