    From: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop a pierwsza praca
    Date: Tue, 06 Jan 2004 14:23:49 +0100

    AJA wrote:

    > To chyba zarty? Ja zaczelem 16 sierpnia prace i mimo wszystko urlop
    > otrzymalem jak Bozia przykazala. Czyli to co sie nalezalo i nie ma mowy o
    > jakims pechu. Pecha to pewnie ma kadrowa i powinna z roboty wyleciec.

    Tzn. ile i kiedy?
    Nie wiem, czy cos sie zmienilo od stycznia 2004,
    ale dotad bylo tak: prawo do pierwszego urlopu
    nabywa sie po roku pracy, ale po 6 miesiacach
    mozna zaliczkowo wykorzystac polowe.
    Od pierwszego stycznia kolejnego roku kalendarzowego
    nowy urlop w pelnym wymiarze.

    Jesli zaczales pierwsza prace 16.8.2001.
    (rok przykladowy), to polowe pierwszego urlopu mogles
    wykorzystac po 16.2.2002., druga jego polowe
    po 16.8.2002, a od 1.1.2003 przyslugiwal Ci nowy,
    caly urlop.
    Jesli miales platnego urlopu wiecej, i nie jest to
    wynikiem ukladu zbiorowego itp., to kadry w tej
    firmie zrobily Ci prezent.

    Wariant dramatyczny:
    Gdybys zaczal pierwsza prace 10.1.2001, polowa
    urlopu po 10.7.2001, druga jego polowa po 10.1.2002
    i nowy caly urlop po 1.1.2003.
    Wariant radosny:
    Gdybys zaczal pierwsza prace 20.12.2001, polowa
    urlopu po 20.6.2001, druga jego polowa po 20.12.2002
    i nowy caly urlop po 1.1.2003.

    Dominika [Syzyf]