  • 1. Data: 2009-06-09 15:46:29
    Temat: Upierdliwy celnik .
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Dostalem probki towaru z Chin pech chcial ze chinczyk wyslalem mi to EMS
    czyli pieprzona poczta wartosc 20USD.
    Wiele razy sprowadzalem rozne cuda z chin i darmowe probki i nigdy nie
    bylo problemu z UPS DHL TNT.
    Tym razem trafilem na jakiegos oszoloma ktory twierdzi ze nie moze
    odprawic paczki poniewaz nie ma FV tylko list przewozowy od prywatnej
    osoby z zadeklarowana wartoscia 20 USD w rozmowie telefonicznej stara
    sie mi wmowic ze ja to kupilem na aukcji internetowej i zaplacilem duzo
    wiecej oraz chce wycigu z konta.

    Pierszy raz spotkalem sie z takim idiotyzmem czy ktos juz moze to
    przerabial z tym kretynskim urzedem celnym na glogowskiej w poznaniu ?

    Pierwsze slysze zeby dla paczki od osoby prywatnej potrzeba byla faktura
    zakupu.

    Jak durniowi udowodnic ze nie jestem jeleniem ?

  • 2. Data: 2009-06-09 15:49:19
    Temat: Re: Upierdliwy celnik .
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    games pisze:
> [...]
    > zakupu.
    >
    > Jak durniowi udowodnic ze nie jestem jeleniem ?

    przechodzilem to samo... dokladnie to samo, tylko ze z usa.
    Rowniez zazyczyli sobie wyciagu z aukcji, akurat to byla prawda, wiec
    zapisalem strone z aukcji, zedytowalem, wydrukowalem i puscilem faxem.
    Wartosc spadla znacznie :)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2009-06-09 16:02:24
    Od: games <g...@g...home.pl>

    news-gazeta pisze:

> [...]
    > Rowniez zazyczyli sobie wyciagu z aukcji, akurat to byla prawda, wiec
    > zapisalem strone z aukcji, zedytowalem, wydrukowalem i puscilem faxem.

    Ok a moze ktos zna podstawe prawna takiego postepowania ?
    Przeciez w deklaracji na liscie przewozowym jest jak byk zadeklarowana
    wartosc towaru wiec na jakiej podstawie celnik zada czegos czego nie
    mam, ok ma prawo przypuszczac ze kupilem to na aukcji ale ja dostlem
    probki darmowe o wartosci 20USD.

  • 4. Data: 2009-06-09 21:42:14
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik games napisał:
> [...]
    > zakupu.
    >
    > Jak durniowi udowodnic ze nie jestem jeleniem ?

    Przerabiałem również. Zakup perfum wyslany z Hong Kongu. Na Głogowskiej w
    Poznaniu. Przynioslem wyciag z karty, ktora płaciłem za zakup, naliczyli
    jakieś grosze cła i się odczepili. Późniejsze zakupy szły już bez problemu.

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2009-06-09 22:08:44
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 09 cze 2009 w liście [news:4a2e83bb$1@news.home.net.pl] games
    [g...@g...home.pl] napisał(a):

    > Pierwsze slysze zeby dla paczki od osoby prywatnej potrzeba byla
    > faktura zakupu.

    A na pewno była to paczka od osoby prywatnej?

    > Jak durniowi udowodnic ze nie jestem jeleniem ?

    W [wAw] na Łączyny kilka razy musiałem się zgłosić po przesyłkę ze
    sklepu w Hongkongu. Pomimo zadeklarowania niskiej wartości przesyłki,
    wysłania najwolniejszą i najtańszą pocztą, przyczepiali się i kazali
    przynieść wydruk z ebaja, sklepu, cokolwiek co będzie mówić o wartości.
    Po pociągnięciu za język celnik się wygadał, że wszystkie przesyłki,
    które są wysłane ze sklepów (mają wyraźne oznaczenia typu pieczątka,
    naklejka) są tak traktowane i nic nie pomoże dopisek "gift", czy
    "próbka".
    W przypadku gdybym nie przyniósł wydruku odesłaliby to do nadawcy.
    Więc przyniosłem wydruk z maila.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 6. Data: 2009-06-10 13:10:32
    Od: "Szop" <...@k...p>

    > W przypadku gdybym nie przyniósł wydruku odesłaliby to do nadawcy.
    > Więc przyniosłem wydruk z maila.

    K**wy.

  • 7. Data: 2009-06-10 16:02:28
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Szop pisze:

    > K**wy.

    Dzieki za odzew wyslalem im FV i list przewozowy zobaczymy co zrobia.
    Jedno jest pewne juz dosc tej chorej firmy poczta polska i jej
    pracownikow lepiej wydac 30zl wiecej niz klocic sie z wariatami.