    From: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Date: Tue, 2 Jun 2009 11:37:31 +0000 (UTC)

    On 2009-06-02, Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 11:58
    > (autor "Mikołaj \"Miki\" Menke"
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g...@m...one.pl>):

    > No i? Gościowi wyraźnie blokowałeś drogę, a tego ci nie wolno.

    Przepis nie mówi o blokowaniu drogi. Przepis mówi o ułatwianiu
    wyprzedzania. Jeżeli wyprzedzanie nie jest możliwe z przyczyn
    bezpieczeństwa (stosowny odstęp, brak miejsca, cokolwiek) to przepis się
    nie stosuje.

    > A tam dalej była ściana? Nie było chodnika np. albo czegoś takiego, gdzie
    > mógłbyś zejść i ustąpić zgodnie z tym przepisem.

    Rower zgodnie z przepisami nie może wjeżdżać na chodnik - z wyjątkiem
    wyjątków, ale tam tenże wyjątek nie zachodzi.

    Przepis nie mówi, że rower ma zniknąć z drogi w krzakach. Nie mówi
    również nic o obowiązkowym spieszaniu rowerzysty.

    > Dlatego przepis nakazuje również zatrzymanie się. Jeżeli był tam chodnik i
    > widziałeś, że blokujesz kierowcy przejazd, miałeś się zatrzymać i wejść na
    > chodnik.

    Przepis nic nie mówi o wchodzeniu na chodnik. Za to zatrzymywanie się na
    takiej drodze jedynie pogorszyłoby sprawę, dodatkowo jest zakazane przed
    skrzyżowaniem.