  • 1. Data: 2011-03-07 10:45:20
    Temat: Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
    Od: PaPi <...@...3>

    Witam

    Jakie realne prawa zyskuje kupujacy mieszkanie podpisujac umowe
    przedwstepna w formie aktu notarialnego ?
    Czy deweloper moze odmowic podpisania umowy przedwstepnej w tej formie ?

    W mojej sytuacji deweloper miga sie od podpisania w takiej formie umowy
    twierdzac, ze nie podzielil jeszcze docelowo nieruchomosci na ktorej
    budowany bedzie budynek - na dzialce maja stanac docelowo 4 budynki.
    Czy mozna byloby byloby podpisac umowe przedwstepna na dzialke przed
    podzialem a umowe notarialna przy przekazaniu mieszkania na dzialke po
    podziale ?

  • 2. Data: 2011-03-07 11:16:23
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 07-03-2011 11:45, PaPi pisze:
    > Witam
    >
    > Jakie realne prawa zyskuje kupujacy mieszkanie podpisujac umowe
    > przedwstepna w formie aktu notarialnego ?

    To w dużej mierze zależy do tego, co jest napisane w tej umowie. Ale z
    grusza sytuacja jest lepsza niż w umowie pisemnej.

    > Czy deweloper moze odmowic podpisania umowy przedwstepnej w tej formie ?

    Może. Nie ma obowiązku jej zawarcia w formie aktu notarialnego.

    > W mojej sytuacji deweloper miga sie od podpisania w takiej formie umowy
    > twierdzac, ze nie podzielil jeszcze docelowo nieruchomosci na ktorej
    > budowany bedzie budynek - na dzialce maja stanac docelowo 4 budynki.

    Nie bardzo widzę związek między rzekomym powodem a formą aktu notarialnego.

    > Czy mozna byloby byloby podpisac umowe przedwstepna na dzialke przed
    > podzialem a umowe notarialna przy przekazaniu mieszkania na dzialke po
    > podziale ?

    Rozumiem, że chodzi o umowę w formie pisemnej teraz, a umowę przenoszącą
    własność później, jak już będzie podzielona działka? Pewnie, że można.
    Tylko Ty jako nabywca będziesz w gorszej sytuacji jak się coś nie uda
    deweloperowi. Pamiętaj, że dajesz mu swoje pieniądze nie otrzymując na
    razie w zamian nic.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-03-07 12:12:51
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nie bardzo widzę związek między rzekomym powodem a formą aktu notarialnego.

    Tlumaczenie pracownicy dewelopera jest takie - nie mozemy podpisac
    notarialnie umowy przedwstepnej poniewaz nie wydzielismy pod budynek A
    dzialki z jednej duzej, na ktorej maja stanac budynki A, B, C, D.

> [...]
    > Tylko Ty jako nabywca będziesz w gorszej sytuacji jak się coś nie uda
    > deweloperowi. Pamiętaj, że dajesz mu swoje pieniądze nie otrzymując na

    Chodzi mi o to czy mozna podpisac notarialnie umowe przedwstepna w
    jakiej bedzie wymieniona jedna duza dzialka ?
    BTW, czy podspisujac umowe notarialnie mam jakies prawa do dzialki na
    ktorej budowana jest nieruchomosc (w razie np. bankructwa dewelopera) ?

  • 4. Data: 2011-03-07 12:18:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2011 13:12, PaPi pisze:

    > Tlumaczenie pracownicy dewelopera jest takie - nie mozemy podpisac
    > notarialnie umowy przedwstepnej poniewaz nie wydzielismy pod budynek A
    > dzialki z jednej duzej, na ktorej maja stanac budynki A, B, C, D.

    Brednie. Umowa przedwstępna notarialna różni się od "zwykłej" umowy
    przedwstępnej tylko tym, że jest zawarta przed notariuszem i może być
    potem siłowo egzekwowana.

    Jeśli notarialnie zawierana byłaby z jakiegoś powodu nieprawidłowa, to
    będzie też nieprawidłowa i bez notariusza.

    Deweloperzy to nieźli kanciarze - przed boomem ilu ludzi zrobili na taki
    kant, że zawierali umowy "zwykłe", a potem ceny skoczyły tak, że po rogu
    wodzenia ludzi za nos i tak opłacało im się oddać nawet 2x wpłacony
    zadatek, a mieszkania sprzedać za nową, wyższą cenę.

  • 5. Data: 2011-03-07 12:21:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 12:16:23 +0100, .B:artek. napisał(a):

    > Może. Nie ma obowiązku jej zawarcia w formie aktu notarialnego.

    Nie ma obowiązku, lecz ze względu na skutki takiej umowy ja bym omijał
    szerokim łukiem dewelopera, który ma takie obiekcje.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2011-03-07 12:28:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/7/2011 4:45 AM, PaPi wrote:
> [...]
    > Czy mozna byloby byloby podpisac umowe przedwstepna na dzialke przed
    > podzialem a umowe notarialna przy przekazaniu mieszkania na dzialke po

    taka, ze jak deweloper za rok powie ci, ze sie rozmyslil i odda ci kase,
    zamiast dac ci mieszkanie, to przy zwykłej umowie możesz mu nagwizdać,
    po za karami wpisanymi w umowie, przy notarialnej możesz isc do sadu i
    sie tego mieszkania domagac.

    reszta, to krecenie dewelopera

  • 7. Data: 2011-03-07 12:33:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:18:21 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

> [...]
    > wodzenia ludzi za nos i tak opłacało im się oddać nawet 2x wpłacony
    > zadatek, a mieszkania sprzedać za nową, wyższą cenę.

    Zgadza się, tak załatwiono dziesiątki rodzin np. w podwrocławskim Smolcu.

  • 8. Data: 2011-03-07 12:36:07
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    M.in. klient może wpisać swoje roszczenie do KW nieruchomości.

    -----

  • 9. Data: 2011-03-07 12:38:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Z takim pytaniem to możesz iść do notariusza najlepiej tego, który obsługuje
    dewelopera.

  • 10. Data: 2011-03-07 12:40:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeśli Twoje roszczenie będzie wpisane w formie hipoteki na nieruchomości
    (zabezpieczone hipoteką), to tak.

    -----