  • 1. Data: 2004-11-20 15:27:00
    Temat: Umowa najmu - zerwanie
    Od: wwmwaa <w...@o...pl>

    Witam , chcia?bym poznac odpowiedzi na nastepujace pytania dotycz?ce
    niniejszej umowy:

    (pytanie 1 jest dla mnie najwazniejsze!)
    1. czy moge zerwac umowe przed koncem czasu na ktory zostala zawarta nie
    ponosz?cinnych strat innych niz utrata kaucji zwrotnej (jak wynika z §3
    pkt.5)
    2. czy brak za??cznika okreslajacego wyposazenie lokalu cos mi daje?
    3. czy niewype?nione pole : "lokal mieszkalny o powierzchni ....m2" jest
    jakims moim atutem w przypadku wypowiedzenia umowy przed koncem czasu na
    ktory zostala zawarta?

    4. Czy w przypadku niep?acenia przez kolejen 2 m-ce i po wypowiedzeniu
    lokalu przez Wynajmuj?cego (§ 2. pkt.a/) Wynajmuj?cy ma jakies prawo
    ??da? od Najemcy dodatkowych roszcze? (np zap?aty w wysokosci sumy
    czynszow do konca czasu trwania umowy)

    z góry bardzo dzi?kuje za jak?kolwiek odpowied?
    w...@o...pl

    Umowa najmu nieruchomo?ci lub jej cz??ci na cele u?ytkowe

    Zawarta w dniu ..XXXXXX...... ,w ...xxxxx........., pomi?dzy:
    ...........XXXXXXX....... ,z siedzib? w ...XXXXXX....., zwanym dalej
    Wynajmuj?cym
    a ....XXXXXX..........., z siedzib? w ......XXXXXX..., reprezentowanym
    przez ....XXXXXXX....., zwanym dalej Najemc?.

    § 1.

    Wynajmuj?cy o?wiadcza, ?e jest w?a?cicielem lokal;u mieszkalnego o
    powierzchni ......m2 (!!!! pole nie jest wype?nione!!!), po?o?onej w
    ........XXXXXX......, przy ul. .........XXXXX.......,
    ,sk?adaj?cego sie z pokoju umeblowanego z uzywalnoscia wc, kuchni, i ?e
    oddaje powy?szy lokal, wraz z umeblowaniem i wyposa?eniem okre?lonym w
    za??czniku (!!!!!!!- za??cznika ?adnego nie ma) do niniejszej umowy,
    w wynajem Wynajmuj?cemu.

    § 2.
    1. Umowa zostaej zawarta na okres od ...XXX... do ...XXXX....
    2. Umowa moze byc roziazana bez wypowiedzenia przez Wynajmuj?cego przed
    up?ywem terminu, na który zosta?a zawarta w przypadku:
    a/ braku zap?aty czynszu przez Najemce przez dwa kolejen miesiace,
    b/ ra??cego naruszania przez Najemce zasad korzystania z lokalu i
    urz?dze? lub zak?ócania spokoju
    c/ naruszania postanowie? niniejszej umowy.

    § 3.

    1. Czynsz najmu strony ustalaj? na kwote
    ...XXXXX.../slownie...XXXXXXXX......../ miesi?cznie, p?atny z góry do
    5-go ka?dego miesi?ca do r?k Wynajmuj?cego.
    2. Wynajmuj?cy ka?d? wp?at? potwierdzi pokwitowaniem.
    3. Dla zabezpieczenia ewentualnych roszcze? Wynajmuj?cego wynikaj?cych z
    niniejszej umowy, Najemca w dniu zawarcnia umowy wp?aci Wynajmuj?cemu
    kaucj? zwrotn? w wysokosci miesiecznego czynszu ustalonego w pkt.1
    4. kaucja, po roliczeniu wzajemnych roszcze? zostanie zwrócona Najemcy w
    dniu zako?czenia umowy.
    5. Wynajmuj?cy zatrzyma kaucj? w przypadku rozwi?zania umowy przez
    Najemc?, z przyczyn od niego zale?nych, przd up?ywem okresu, na który
    zosta?a zawarta.

    §4
    Njemca o?wiadcza, ze przedmiot najmu jest mu znany i nie wnosi
    zastrze?e? co do stanu technicznego ani wyposa?enia.

    §5
    Po zako?czeniu umowy Najemca zobowi?zany jest zwrócic przedmiot najmu w
    stanie niepogorszonym, poza zu?yciem wynikaj?cym z normalnej
    eksploatacji

    §6
    Ka?da ewentualna zmiana w substancji trwa?ej przez Najmuj?cego wymaga
    pisemnej zgody Wynajmuj?cego.

    §7
    Najemca , bez zgody Wynajmuj?cego nie mo?e odda? w podnajem przedmiotu
    najmu.

    §8
    Por?czyciel ponosi odpowiedzialno?? za szkody wyrz?dzone przez Najemc?.

    §9
    W sprawach nie uregulowanych nin. umow?, mog? mie? zastosowanie
    odpowiednie przepisy KC i ustaw szczególnych.

    §10 Ewentualne spory wynikaj?ce z niniejszej umowy strony poddaj?
    rozstrzygni?ciu w?a?ciwemu rzeczowo S?dowi we ...XXXXX....

    § 11. Umowa sporz?dzona zostaje w dwóch jednobrzmi?cych egzemplarzach,
    po jednym dla ka?dej ze stron.

    .......ZXXXXX........ ......XXXXX..............
    Wynajmuj?cy Najemca

    (umowa jest oczywiscie podpisana przez dwie strony, XXXXX -> iksami
    zaznaczylem ze pole jest odpowiednio wypelnione danymi)

  • 2. Data: 2004-11-20 18:21:50
    Temat: Re: Umowa najmu - zerwanie
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Domniemywam, że wynająłeś umeblowany pokój (kawalerkę), czyli lokal
    mieszkalny. Obie strony obowiązują w tym przypadku przepisy Ustawy o ochronie
    lokatorów. Ustawa dużo mówi o trybie wypowiedzenia umowy najmu przez
    wynajmującego natomiast ani słowa, gdy wypowiada lokator. Według KC sposób
    wypowiedzenia umowy powinien być zawarty w tejże umowie. W Twojej umowie nie
    ma dopuszczonej możliwości rozwiązania umowy przez lokatora. Wątpię żeby
    wynajmujący zgłaszał do sądu roszczenia o odszkodowanie, ale ma do tego prawo.
    Chociaż... mam wrażenie, że wynajmuje "na czarno", nie płaci podatku i pewnie
    nie będzie chciał rozgłosu. Nie napisałeś jak zareagował na informację, iż
    chcesz wcześniej zakończyć umowę. Może da się to załatwić za obopólną zgodą.
    Tak zawsze najlepiej. Spróbuj pogadać z wynajmującym. Czasem można nawet
    namówić na zwrot kaucji.

  • 3. Data: 2004-11-20 18:31:41
    Od: wwmwaa <o...@o...pl>

    Tak , jest to pokoj umeblowany (na 2 osoby)

    >"Chociaż... mam wrażenie, że wynajmuje "na czarno", nie płaci podatku i pewnie
    >nie będzie chciał rozgłosu. "

    Jest to całkiem możliwe, poniewaz wynajmuje on kilka pokojow w domu (po 2 - 3
    os/pokoj) ,to moze nie podac "wszystkich" przychodow od lokatorow.

> [...]
    >Tak zawsze najlepiej. Spróbuj pogadać z wynajmującym. Czasem można nawet

    Nie napisalem , poniewaz Najemca jeszcze o tym nie wie. Na razie nie chcemy
    pogarszac sytuacji w domu, bo jest on skłonny robic różne "złośliwości"
    utudniajace zycie :(
    no i dalej nie wiadomo co robic zabardzo

  • 4. Data: 2004-11-20 19:13:35
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No to dokładnie. Czy to jest jednopokojowe mieszkanie, czy w dużym mieszkaniu
    każdy pokój zamieszkuje jakiś lokator? Może domek podzielony na małe części i
    przygotowany do wynajmowania studentom? Jestem w podobnym temacie: mam kilka
    mieszkań w kamienicy i wynajmuję je studentom. Owszem, boli gdy mówią pod
    koniec miesiąca, że się wyprowadzają a mieli mieszkać do lipca. Ale to jest
    życie. Wolę informację przed końcem, bo mogę dać ogłoszenie i ktoś się
    znajdzie, niż tracić miesiąc z niewynajętym mieszkaniem. Na przyszłość:
    zawrzyj w umowie możliwość wypowiedzenia. A ta umowa mocno wygląda na "pod
    studentów". Myślę, że wynajmujący woli się spokojnie dogadać i szybko znależć
    nowych lokatorów (jeszcze zanim Ty się wyprowadzisz), niż zostać z pustostanem
    i stratą. I tak na Tobie zarobi. Kaucje może sobie zachować.

  • 5. Data: 2004-11-20 21:45:20
    Od: wwmwaa <o...@o...pl>

    tak, jest to domek jednorodzinny w którym w 6 pokojach mieszkaja chyba studenci
    (choc nie wszyscy) a wlasciciel mieszka w jednym pokoju i nie jest jakos specjlnie
    oddzielony od "reszty".
    wcale nie chcialem zrywac umowy, ale okazalo sie ze wlascicviel jest strasznie
    nieslowny . nie dosc ze na wszystkich ma nizla kaske to od 2-mc obiecuje nam ze
    ponaprawia "urzadzenia" (nie wnikajmy ) i w ogole za te piniadze to on to poprostu
    olewa , a my tracimy , bo gdzie indziej mieliobysmy duzo lepsze warunki . (na
    poczatku obiecywal ze wszytko porobi jak nalezy....)

    a co do znalezienia nowych lokatorow to moze miec spory problem chyba ze by
    obnizyl mocno czynsz (tak ze mu moze zalezec)

    BTW. naprawde nie chcemy zle, ale coz radzic!

  • 6. Data: 2004-11-22 09:15:12
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > olewa , a my tracimy , bo gdzie indziej mieliobysmy duzo lepsze warunki . (na
    > poczatku obiecywal ze wszytko porobi jak nalezy....)

    A czy masz to określone w umowie?

  • 7. Data: 2004-11-27 10:59:55
    Od: wwmwaa <o...@o...pl>

    co koreslone w umowie? to ze ma to ponaprawiac nie, bo obiecal to w pierwszym dniu.

    BTW. czy jak wynajmujemy mieszkanie w innym miescie niz to gdzie jestesmy
    zameldowanie na stale to musimy miec zameldowanie tymczasowe w nowym lokum?
    i kogo jest to obowiazek , moj czy wynajmujacego , zebysnmy byli zameldowanie?

    z gory dzieki za info!