  • 1. Data: 2004-11-20 14:47:22
    Temat: Prawa autorskie
    Od: k...@o...pl (Master)

    Proszę mi powiedzieć czy udostępnie nie kilku plików za
    darmo i naruszenie przez to paw autorskich nie jest sprawą
    "duperelowatą" ??? Ile za to grozi grzywny lub wyroku ??? Czy
    tą sprawą zajmuje się sąd karny czy cywilny ???

  • 2. Data: 2004-11-20 15:40:32
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: slawol <s...@o...pl>

    Master wyrzeźbił:

    > Prosz&#281; mi powiedzie&#263; czy udost&#281;pnie nie kilku plików za
    > darmo i naruszenie przez to paw autorskich nie jest spraw&#261;
    > "duperelowat&#261;" ??? Ile za to grozi grzywny lub wyroku ??? Czy
    > t&#261; spraw&#261; zajmuje si&#281; s&#261;d karny czy cywilny ???

    Popraw sobie kodowanie, przez te "krzaki" twój post jest mało czytelny.

    Co to znaczy "kilka" plików. Jakie to pliki i w jaki sposób je
    udostępniałeś ?

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 121. 1. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117, 118
    lub 1181, sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących z przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.
    2. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117 lub 118, sąd
    może orzec przepadek przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.

    Przestępstwa tego rodzaju rozpatruje są karny i/lub cywilmy (to zależy od
    właściciela praw autorskich)