    From: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na internet+tv - problem
    Date: Sat, 12 Nov 2005 13:06:37 +0100

    Sam kiedyś zgłaszałem reklamację dotyczącą złamania Regulaminu Świadczenia
    Usług MUL-TIMEDIA-INTERNET §11 pkt 3 mającego brzmienie:
    "O zmianie Oferty Usług Operatora, Operator poinformuje Abonenta na piśmie,
    z wyprzedzeniem jednego PEŁNEGO Okresu Rozliczeniowego wynikającego z Umowy
    Abonenckiej, bądź za pomocą poczty elektronicznej (e-mail), bądź w inny
    sposób, z zastrzeżeniem ust. 6."

    Jak wynika z wypowiedzi Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
    zmiana wysoko-ści podatku od towarów i usług (podatku VAT) może skutkować
    podwyższeniem cen usług telekomu-nikacyjnych, co powoduje powstanie
    określonych obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy tele-komunikacyjnego.
    Zgodnie z przepisem art. 61 ust. 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w razie
    podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z wyprzedzeniem co najmniej
    jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia o tym abo-nentów na piśmie.
    Potwierdza to przytoczony wcześniej przeze mnie punkt Regulaminu Świadczenia
    Usług Multimedia-Internet. Zaniechanie przez dostawcę publicznie dostępnych
    usług telekomunika-cyjnych ww. obowiązku należy uznać za czyn określony w
    art. 209 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo teleko-munikacyjne tj.: naruszenie
    obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.

    No i oddali naliczoną "zbyt wcześnie" dopłatę...
    --

    Tomasz Gębala