    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na internet+tv - problem
    Date: Fri, 11 Nov 2005 22:38:26 +0100

    > Jezeli nawet powiadomi klienta z miesiecznym wyprzedzeniem,
    >
    > Kosztów rozwiązania umowy - nie. Natomiast operator ma prawo dochodzić
    > zwrotu ulgi, jkaiej udzielił abonentowi w związku z umową promocyjną
    > (ulgi, nie kary umównej!). Art. 61.6 PT.

    Przepraszam, w pierwszej chwili te 200zl poczytalem za taka wlasnie kare
    umowna. Natomiast moje watpliwosci wzbudza to, ze podwyzszajac oplate
    operator lamie warunki promocji i w tej sytuacji naturalna wydaje mi sie
    mozliwosc dochodzenia przez klienta prawa do swiadczenia uslugi po cenie,
    ktora byla mu zagwarantowana. Zalozmy sytuacje nastepujaca. Konkurencja ma
    dana usluge po 125 zl miesiecznie. Operator X sklada oferte promocyjna 100zl
    miesiecznie przez rok - a potem 125zl miesiecznie, podpisuje z klientem
    umowe, a w pol roku potem zmienia cene na 150zl miesiecznie. Chyba nie musze
    robic wyliczenia, zeby bylo jasnym, ze klient jest robiony w bambuko - i bez
    wzgledu na to co zrobi, to i tak zaplaci wiecej, niz u konkurencji (bo
    musialby zwrocic po 50zl miesiecznie przy zerwaniu umowy, albo placic dalej
    po 150zl - co tez jest wieksza suma od oferty konkurencji)... Decydujac sie
    na operatora X, klient myslal, ze przez rok bedzie mial taniej, a potem tyle
    samo.

    Jak mozna bronic sie przed takimi praktykami operatora? Czy aby czasami Art
    61.6 Prawa Telekomunikacyjnego nie powinien miec zastosowania tylko do
    sytuacji, w ktorej zerwanie umowy nastepuje bez winy operatora?

    Pozdrawiam,

    Tiger