    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa...ale jaka? (fotograf)
    Date: Mon, 19 Jun 2006 16:16:27 +0200

    NOA [###magda_rn@CIACHO_poczta.fm.###] napisał:

    > Raczej nie powinnam szukac niczego, oczywiscie interpretacja na
    wlasna
    > korzysc to domena polskich urzedow i sadow, i chocby bylo napisane,
    ze
    > kazdy kawalek twojego domu, mieszkania czy ogrodka jest Twoja i
    nietykalna
    > wlasnascia, to znajda sie tacy, ktorym trzeba bedzie ustanowic
    odrebne
    > prawo specjalnie dla nich.

    Nie. Wystarczy, że wykażesz, że od zrobienia zdjęcia ubędzie tej
    Twojej własności. Fotografowanie nie różni się w swoim procesie niczym
    od oglądania.

    > Nie zamierzam udowadniac nikomu, ze nie jestem wielbladem.

    W art. 6 kc jest taka fajna zasada. Polecam lekturę. Generalnie nikt
    by od Ciebie nie żądał udowadniania niczego, gdybyś to Ty nie chciała
    nam udowodnić czegoś, co pozostaje w sprzeczności z naszą wiedzą. Przy
    czym dopuszczam możliwość, że zarówno ja jak i pozostała większość co
    aktywniejszych uczestników tego forum możemy pozostawać w błędzie. No
    ale byś nas przekonała, że jesteśmy w błędzie, to jednak musiała byś
    rzucić na szalę jakieś konstruktywne argumenty.

    > I z tego co sie orientuje to w sluzebnosci nie ma nic o pozwoleniu
    na
    > fotografowanie, idac za Twoim tokiem rozumowania.

    Fajno, że zdecydowałaś się iść moim tokiem rozumowania. Czuję się tym
    zbudowany. Szkoda, że nie we właściwym kierunku. Wskazując Ci na
    rozgraniczenie służebności na gruntowe i osobiste chciałem Ci zwrócić
    uwagę, że przepisy prawa cywilnego oddzielają prawa związane z osobą
    (zwiąc je osobistymi) od praw związanych z nieruchomościami (zwanych
    gruntowymi dla zmylenia [przeciwnika)