  • Data: 2011-08-24 07:36:08
    Temat: Re: Ukryty majatek i pobieranie swiadczen socjalnych zagranica
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-23 15:33, Artur pisze:

    >Z tym ze dom byl prawdopodobnie na syna (wczesniej go
    > przepisal na wypadek gdyby wpadl z jakimis kryminalnymi sprawkami i nie
    > wzieto mu domu itp) ktory zginal w wypadku samochodowym. Ten syn mial
    > roczne dziecko z dziewczyna z ktora nie byl zonaty. Kto ma wedlug prawa
    > prawo w takim wypadku do majatku (jezeli nie bylo testamentu) czyli
    > tego domu?Zdaje sie ze tylko syn ?Kto rozporzadza w takim wypadku
    > majatkiem do pelnoletnosci spadkobiercy?Jednak wiem ze slyszenia ze w
    > tym przypadku podobno dom sprzedano jak to mozliwe ?

    Coś musiałeś pokręcić, bo nie da się ot tak sprzedać nieruchomości
    której się nie jest właścicielem (tak zeznałeś) i którą się
    odziedziczyło (o postępowaniu spadkowym nic nie napisałeś). Jeśli zmarły
    syn nie uznał dziecka, to spadkobiercą jest ojciec. Jeśli uznał, to
    spadkobiercą jest dziecko (nie mylić z matką). Jeśli postępowanie
    spadkowe zostało przeprowadzone i sąd uznał jedynym spadkobiercą ojca,
    to mógł on sprzedać dom po synu i nikomu nic do tego.

    --
    MZ