eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com
    przez operatora Play - podstawa prawa]
    <t65rrf$tpr$1@gioia.aioe.org> <6286ae74$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu> <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu> <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6govv$1uhn$1@gioia.aioe.org>
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nkemd7q4tuj9$.64ocmdhpvd6d.dlg@40tude.net>
    <6294ec71$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6294febe$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62954edf$0$494$65785112@news.neostrada.pl> <ZndlK.2725$z41.66@fx06.ams1>
    <62962a6a$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <62969a1c$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <6296ab9a$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 01 Jun 2022 01:05:45 GMT

    On 2022-05-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Rzuć że okiem do kodeksu, co to jest "stan wyższej konieczności". To
    > kontratyp powodujący bezkarność popełnienia czynu wyczerpującego
    > znamiona przestępstwa. >

    Zachodzi, jeśli ratownik wyda AED mimo polecnie pracodawcy aby nie wydawać.
    Zachodzi przy kradzieży lub siłowym odebraniu AED ratownikowi.

    Ale co do zasady racja, Shrek się powyżej źle wyraził. Obowiązek cały
    czas wynika z kk162, ale fakt, że należy popełnić czyn zabroniony, nie
    zwalnia MZ z tego obowiązku. Jak widzę przez okno nieprzytomnego na
    podłodze, to mogę to okno wybić, żeby udzielić pomocy. Jeśli mimo, że
    widzę tę osobę a z okoliczności wynika, że znajduje się w
    niebezpieczeństwie, zaniecham pomocy bo musiałbym się do kogoś włamać,
    to MZ odpowiadam za nieudzielenie pomocy.

    --
    Marcin