    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    <6293c82c$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <6293d176$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <6293f9ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <t71r8e$1n8d$1@gioia.aioe.org>
    <1ac3ccy3x2a1r.16ook053sjomf$.dlg@40tude.net>
    <wt%kK.137162$F4h.96626@fx07.ams1>
    <62954d7f$0$494$65785112@news.neostrada.pl> <IpdlK.2726$z41.62@fx06.ams1>
    <a...@w...eu> <pKklK.3$D41.1@fx05.ams1>
    <a...@w...eu>
    Date: Wed, 01 Jun 2022 01:37:44 GMT

    On 2022-05-31, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A na grupie prawo rozmawiamy o "chwaleniu" czy o odpowiedzialności
    > "karnej"? "Chwalenie" albo na odwrót to pl.soc.polityka.

    Ale przyznasz, że dyskutowanie o odpowiedzialności karnej bez
    odniesienia się do konkretnych zdarzeń jest takie eeee... nie wiem jak
    to delikatnie ując, głupie? W dodatku ogólna analogia, którą serwujesz
    nie odpowiada zaproponowanemu przypadkowi.

    > Zastosowanie *dokładnie* tych samych standardów to teoria jak mocne
    > interesy w różnych przypadkach idą w różne strony. Tyle że jak w
    > praktyce różnica kłuje po oczach to pierdolenie o "uniwersalnych
    > jednakowych dla wszystkich standardach" sprawia że żal dupę ściska
    > nawet choćby ktoś chciał przypierdolić "złemu Putinowi".
    > Wtedy dla "pedantycznych porównywaczy" wychodzi że ten Putin nie aż
    > tak zły (w porównaniu), że ma liczne (nie tylko ruskie+) towarzystwo do
    > smażenia się w piekle.

    Uniwersalne standardy są doskonale rozumiane czego dobitnym przykładem
    jest i ta dyskusja. Możemy dzelić włos na ośmioro, podsrywać sobie wzajemnie
    półdemagogiczną retoryką, ale wszelkie akademickie dywagacje kończą się
    konkretnym pytaniem do konkretnych osób: "czy sam masz z tym problem?"
    Nie masz, prawda? Więc te wszystkie dylematy, o których wspominasz to
    jest polityczne szambo i podwójne standardy a nie problemy uniwersalnych
    wartości. A jeśli szukasz systemu, który działa w praktyce, to
    powodzenia (co dobrze wiesz). Nie mniej dyskutujesz ze mną, a nie z
    partią putina, Bidena czy Nataniachu, a dla mnie kryteria są dość jasne.
    Niejasne może być co najwyżej dojście w niektotórych przypadkach do
    stanu faktycznego.

    --
    Marcin