  • 1. Data: 2004-05-29 16:07:17
    Temat: Ukradli auto
    Od: leszek<m...@o...pl>

    Wczoraj z parkingu przed Tesco ukradli auto ,którego byłem
    właścicielem . Syn pojechał na zakupy i kiedy wyszedł ze sklepu auta
    nie było. Natychmiast powiadomił policję a ja powiadomiłem poprzez
    infolinię compensę gdzie byłem ubezpieczony ( OC NW i AC )
    Czy ktoś mógłby mi udzielić jakichś wskazówek jak mam
    postępować w dalszym ciągu żeby otrzymać odszkodowanie za
    skradziony pojazd.Podejrzewam że kradzieży dokonali
    tzw."profesjonaliści"i auto jest nie do odzyskania,a z tego co sie
    słyszy firmy ubezpieczeniowe niechętnie wypłacaja odszkodowania

    Pozdrawiam Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-29 16:36:00
    Temat: Re: Ukradli auto
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    leszek wrote:

> [...]
    > tzw."profesjonaliści"i auto jest nie do odzyskania,a z tego co sie
    > słyszy firmy ubezpieczeniowe niechętnie wypłacaja odszkodowania

    1.Zgloś to na policji i miej jakiś papierek na to. Bo dzownienie na 917
    to trochę za mało.
    2. Dowiedz się w Compensie co masz zrobić.
    Zwykle są jakieś terminy i zwykle niezbyt długie np 7 dni od kradzieży.

    Parkingi w Tesco są monitorowane, czy policja przyjechała do tesco i czy
    zainteresowali się nagraniem.
    Czy w ogóle tesco o tym wie?

  • 3. Data: 2004-05-29 17:17:29
    Od: leszek<m...@o...pl>

> [...]
    > zainteresowali się nagraniem.
    > Czy w ogóle tesco o tym wie?
    > nagranie jest ale podobno niewyrażne.Policja sprawdzała.Syn był
    przesłuchiwany ale nagrania mu nie pokazano.
    > Wcompensie powiedziano mi że mam czekać na zgłoszenie się
    agenta.Była to rozmowa przez telefon.

  • 4. Data: 2004-05-29 17:37:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > 1.Zgloś to na policji i miej jakiś papierek na to. Bo dzownienie na 917
    > to trochę za mało.

    W chwili skąłdania zawiadomienia można dostać zaświadczenie o złożeniu
    takowego. Ale zazwyczaj firma ubezpieczeniowa i tak zwleka z
    odszkodowaniem do czas, gdy policja umorzy dochodzenie.

    > 2. Dowiedz się w Compensie co masz zrobić.
    > Zwykle są jakieś terminy i zwykle niezbyt długie np 7 dni od kradzieży.

    Należy pamiętać, że najlepiej, by nie było wątpliwości złożyć to
    zawiadomienie do nich na piśmie za potwierdzeniem. później mogą sie
    wypierać.

    > Parkingi w Tesco są monitorowane, czy policja przyjechała do tesco i czy
    > zainteresowali się nagraniem.

    No i co z tego. Załóżmy, że nawet nagrał się jakiś blondyn wsiadajacy do
    tego samochodu? Z reguły takie nagrania mają tak kiepską jakość, że z
    trudem można rozpoznać, czy to kobieta, czy to mężczyzna.

  • 5. Data: 2004-05-29 17:39:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leszek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przygotuj się na ewentualny telefon z propozycją odkupienia samochodu od
    złodziei. Warto zainstalować sobie jakieś urządzenie, które umożliwi
    nagranie takiej rozmowy. jeśli już ktoś zadzwoni, to zapytaj go o kilka
    szczegółów w samochodzie. Na przykład co jest w schowku. Tylko w ten
    sposób będziesz miał pewność, że dzwoniący w ogóle widział ten samochód.
    czasem dzwonią różne kreatury, które dowiedziały się, że Ci zginął
    samochód i próbują jeszcze wyłudzić okup.

  • 6. Data: 2004-05-29 18:18:44
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    > przesłuchiwany ale nagrania mu nie pokazano.
    > agenta.Była to rozmowa przez telefon.

    to lepiej zgłoś pisemnie (faxem) abyś miał potwierdzenie
    sprawdź w OWU ile jest czasu na zgłoszenie ubezpieczycielowi zdarzenia

    czasami (bardzo rzadko, ale zawsze jest ryzyko) ubezpieczyciel może
    stwierdzić, że nic nikomu nie zgłosiłeś - wtedy zacznie się problem :)

    a sprawa potoczy się następująco
    1. policja zakończy postępowanie i przekaże materiały do prokuratury
    2. prokurator po ok 30-40 dniach umorzy postępowanie (o ile nie będzi
    złośliwy i np. nie trafi na jakieś poszlaki - wtedy może się to otczyć
    znacznie dłużej)
    3. z papierkiem "o umorzeniu" idziesz do ubezpieczyciela
    4. "negocjujesz" z ubezpieczycielem, że zwraca ci za mało jak na takie auto
    :) - chyba, że auto nowe i otrzymasz 100% wartości
    5. po 7 dniach masz na koncie bezsporną sumę

    --
    pozdrawiam
    plusz