  • 1. Data: 2004-05-29 12:08:14
    Temat: Wykroczenie ???? - "2"
    Od: mietek<k...@i...pl>

    Szukam jakiejś sensownej odpowiedźi do mojego poprzedniego
    zapytania.Dlaczego to sąd grodzki jednogłośnie stwierdził fakt
    winy?.Wychodźi jakoby to jedna ze stron była nieskaźitelna-druga
    skaźitelna

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-29 13:14:01
    Temat: Re: Wykroczenie ???? - "2"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mietek wrote:
> [...]
    > zapytania.Dlaczego to sąd grodzki jednogłośnie stwierdził fakt
    > winy?.Wychodźi jakoby to jedna ze stron była nieskaźitelna-druga

    Jak nie potrafisz cierpliwie poczekać na odpowiedź, to fora ze dwora!

  • 3. Data: 2004-05-30 06:43:54
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mietek" napisał w wiadomości :
> [...]
    > zapytania.Dlaczego to sąd grodzki jednogłośnie stwierdził fakt
    > winy?.Wychodźi jakoby to jedna ze stron była nieskaźitelna-druga

    Postepowanie nakazowe w procesie karnym jest trybem w ktorym sad
    orzeka bez rozprawy, na podstawie materialow zebranych w czasie
    dochodzenia przez Policje. O zastosowaniu tego trybu decyduje Prezes
    sadu. Zapoznaje sie on z aktami sprawy i aktem oskarzenia i jezeli
    uzna ze zachodzi mozliwosc wydania wyroku nakazowego - kieruje sprawe
    na posiedzenie. Udzial stron na tym posiedzeniu jest wykluczony.
    Jezeli po otrzymaniu odpisu wyroku strona stwierdzi ze wyrok jest
    niesluszny bo np nie uwzgledniono pewnych dowodow ktore byly znane np.
    tylko oskarzonemu (a nieznane Policji wiec tez nie ujete w akcie
    oskarzenia) to mozna w ciagu 7 dni wniesc sprzeciw.
    Skuteczne wniesiene sprzeciwu powoduje ze sprawa podlega rozpoznaniu
    od nowa, tak jakby nie bylo wyroku. Wyrok nakazowy traci moc. Jest to
    dosc duze przyspieszenie postepowania, bo w penej ilosci przypadkow
    sprawa jest na tyle jasna, ze oskarzony nie wnosi sprzeciwu (zgadza
    sie z wyrokiem) i nie musi tracic czasu jeszzce na niepotrzebne wizyty
    w sadzie.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-