  • Data: 2008-05-07 07:56:29
    Temat: Re: Uciążliwy sąsiad...
    Od: "Gray" <X...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zxc" napisał w wiadomości
    news:fvqren$q3o$1@news.dialog.net.pl...
> [...]

    IMO wystarczy, że przyjadą we dwóch, usłyszą, że jest głośno uznają to za
    zakłócenie spokoju i wypiszą mandat sąsiadowi (Art.51. KW). Policja ma
    uprawnienia sądu do karania za wykroczenia. Jeśli odmówi przyjęcia wtedy
    sprawa będzie skierowana do sądu grodzkiego (dokładnie jak przy wyroczeniach
    drogowych).

    Podobna sytuacja była opisywana na grupie. Koledzy nawet odwiedzli izbę
    wytrzeźwień i to w trakcie pierwszej interwencji. Policja była wezwana na
    imprezę, podobno niezbyt głośną i to przed ciszą nocną o ile dobrze
    pamiętam. Czyli można ;-)

    > chodzi o "cisze nocna" - poprawcie mnie jesli sie myle, ale nie ma takiego
    > terminu w polskim prawie (jest "spoczynek nocny"), wiec jesli ktos podaje
    > go jako jakis argument na glupie usprawiedliwienie to go od razu zrownac z
    > zmienia ;) (mam na mysli tego co twierdzil ze ciszy nocnej jeszcze nie ma
    > to sobie moze do 22(tez sobie wymyslil.. a moze do 22:01:59? :D) halasowac
    > itd...)

    To pojęcie wprowadza regulamin spółdzielni wraz z określeniem godzin
    trwania. Wywieszają takie coś na klatkach schodowych. W prawie raczej nie
    ma.

    > a co do policji.. to rzeczywiscie przytacza glupawy argument o "ciszy
    > nocnej", co wiecej... powoluje sie na "prawo obyczajowe"... lol
    > i czasem ma opory przed wyslaniem patrolu - to w takiej sytuacji spytac
    > sie czy rozmowa przypadkiem nie jest nagrywana, rzucic paragrafem itd...
    > :/
    > niestety policje tez trzeba troche pomeczyc pod tym wzgledem, bo tego typu
    > sprawy sa dla nich upierdliwe, trudne - niestety glupi ludzie jakim okazal
    > sie sasiad maja to do siebie, ze ciezko do nich dotrzec

    Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane. W trakcie postępowania wyjaśniającego
    prowadzonego przez policję przed przekazaniem do sądu można wnieść o
    ustalenie godziny powiadomienia, mają bilingi które zostaną dołączone do akt
    sprawy. Mają obowiązek interweniować po wezwaniu. Chyba, że zgłaszający da
    się odwieść od tego ;-)

    > a co do posluzenia sie sadem to masz stuprocentowa racje
    > jak sasiad glupi i do niego nie dociera to od razu do dzielnicowego (wraz
    > ze swiadkami)zglaszac zawiadomienie o popelnieniu wykroczenia
    > i tak do skutku (bo niektorzy albo maja kase, sa uparci albo totalnie
    > glupi) za kazdym razem wnoszac o wyzszy wymiar kary
    > nie ma co sie glaskac z takim durnym osobnikiem :)

    Miejmy nadzieję, że pierwszy mandat poskutkuje. Osiedle mieszkaniowe jest
    miejscem publicznym a hałas jest słyszalny chyba nie tylko u wątkowtwórcy.
    Będzie uparcie hałasował - sąd może zastosować nawet karę aresztu. To może
    się nie spodobać nawet takiemu co ma za dużo kasy.

    Pzdr.
    --
    Gray