  • 1. Data: 2004-09-24 10:06:57
    Temat: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: "Lipass" <v...@p...onet.pl>

    bardzo proszę o pomoc:
    Czy samochód, który nie będzie użytkowany, tzn. nie będzie
    jeździł,
    będzie stał jako "wystrój ogrodu" - musi zostać ubezpieczony
    ?
    (dodatkowo dodam, że nie będzie sprawny)
    mam nadzieję że nie, ale gdzie znaleźć podstawę prawną ?
    No i oczywiście co z przeglądem technicznym ?

    Pozdrowienia
    Lipass
    v...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-09-24 10:24:11
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Lipass w <cj0rju$sso$1@news.onet.pl> zeznal:
> [...]
    > (dodatkowo dodam, że nie będzie sprawny)
    > mam nadzieję że nie, ale gdzie znaleźć podstawę prawną ?
    > No i oczywiście co z przeglądem technicznym ?

    jak jest zarejestrowany musi miec OC

    --
    Kolega zwraca się do kolegi informatyka z prośba:
    - Pożycz mi 1000 zł.

  • 3. Data: 2004-09-24 11:07:06
    Od: "W.W." <S...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Kowalczyk napisał:

    > jak jest zarejestrowany musi miec OC

    ... a wyrejestrować tylko można po zdaniu na złomowisko i z ważnym OC.

    Pozdrawiam
    W.W.

  • 4. Data: 2004-09-24 11:15:59
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    W.W. pisze:

    > ... a wyrejestrować tylko można po zdaniu na złomowisko i z ważnym OC.
    >
    > Pozdrawiam
    > W.W.

    A zlom odkupic mozna ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-24 11:32:41
    Od: "Lipass" <v...@p...onet.pl>

    > jak jest zarejestrowany musi miec OC

    Ale z jakich przepisów to wynika ? Chodzi mi o konkretny
    przepis.

    Pozdrowienia
    Lipass
    v...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2004-09-24 12:03:47
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Lipass" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale z jakich przepisów to wynika ? Chodzi mi o konkretny
    > przepis.
    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK z 22 maja 2003 Dz.U. 2003
    Nr 124, poz. 1152
    Art. 23 p.1
    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-09-24 18:45:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cj0rju$sso$1@news.onet.pl Lipass
    <v...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy samochód, który nie będzie użytkowany, tzn. nie będzie
    > jeździł,
    > będzie stał jako "wystrój ogrodu" - musi zostać ubezpieczony

    W myśl prawa - tak. Każdy pojazd podlegający obowiązkowemu ubezpieczeniu OC
    jeśli istnieje i jest zarejestrowany musi mieć ważną polisę.
    Wyrejestrować można w przypadkach sprzedaży, złomowania, kradzieży (po
    umorzeniu sprawy).
    W praktyce można zrobić tak:
    Odczekujesz do końca okresu ubezpieczenia i wypowiadasz umowę. Usuwasz z
    ozdoby ogrodu tablice rejestracyjne i cieszysz się widokiem. Jak bardzo
    chcesz - możesz usunąć numery nadwozia i silnik (w ozdobie raczej
    niepotrzebny). To chyba wszystko...

    Jotte

  • 8. Data: 2004-09-25 15:35:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >W praktyce można zrobić tak:
    >Usuwasz z ozdoby ogrodu tablice rejestracyjne
    >Jak bardzo chcesz - możesz usunąć numery nadwozia i silnik
    Czyżby ? A co ci daje (prawnie) usunięcie tablic rejestracyjnych (nr
    nadwozia, silnika) ?
    Czyżby w ten sposób pojazd został wyrejestrowany ;-/ ?
    Oczywiście, że NIE, więc "w praktyce" dalej płaci OC !

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-09-25 16:56:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:6g3bl0h0tth7bt38b851jo1agloi4q65bl@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

> [...]
    ?
    > Oczywiście, że NIE, więc "w praktyce" dalej płaci OC !

    Zapis prawny to jedno, a możliwość jego wyegzekwowania to drugie. Popularnie
    nazywa się to "martwym przepisem". Różnica jak między "wiedzieć", a "móc
    udowodnić".
    To co napisałem to nie mój pomysł. Wysłuchałem kiedyś audycji w TOK FM ze
    specjalistą od ubezpieczeń (również komunikacyjnych. W skrócie:
    - pytanie słuchacza: wyjeżdżam na dłużej za granicę, zostawiam auto, nie
    będę więc jeździł - jak nie płacić OC
    - odpowiedź: auto do garażu, rozwiązać umowę, jak pan nie będzie jeździł to
    nikt panu polisy nie sprawdzi, po powrocie ubezpiecza pan na nowo.
    No i to tyle.
    Swoją drogą brak możliwości (kiedyś była) wyrejestrowania pojazdu (poza
    sprzedażą, kradzieżą lub złomowaniem) i związana z tym konieczność zasilania
    finansów firm ubezpieczeniowych z tytułu OC to śmierdzi taką aferą, że...

    Jotte

  • 10. Data: 2004-09-25 18:10:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, Jotte wrote:

    >+ W wiadomości news:6g3bl0h0tth7bt38b851jo1agloi4q65bl@4ax.com Artur
    >+ Golanski <A...@w...net.pl> pisze:
    >+
    >+ > >Usuwasz z ozdoby ogrodu tablice rejestracyjne
    [...]
> [...]
    >+ nazywa się to "martwym przepisem". Różnica jak między "wiedzieć", a "móc

    Byś się kiedy nie zdziwiła.

> [...]
    >+ nikt panu polisy nie sprawdzi, po powrocie ubezpiecza pan na nowo.

    ...i w momencie ubezpieczania na nowo ktoś może zechcieć sprawdzić
    gdzie auto było ubezpieczone. Ubezpieczyciel na przykład (czy
    *zwyżki* nie przysługują) - zapyta zarządcę funduszu gwarancyjnego
    (czy jak mu tam) czy to prawda że miałaś umowę tylko zgubiłaś...

> [...]
    >+ finansów firm ubezpieczeniowych z tytułu OC to śmierdzi taką aferą, że...

    To inna sprawa.

    pozdrowienia, Gotfryd