    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 28 Aug 2013 12:54:37 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    From: m...@g...com

    > No i? Idziesz nad jeziorem zimą, dwa przeręble, w obu topią się ludzie,
    >
    > do każdego masz tak samo daleko, rzucasz się i ratujesz jednego, a
    >
    > drugiego tym samym skazujesz na śmierć. Proces i KK? Możliwości masz
    >
    > ograniczone i NFZ też ma je ograniczone. Do jednych dobiegną i wyciągną
    >
    > z przerębla, a do innych nie.

    Niby trafna analogia, ale nie do końca, bo ja jestem w stanie łatwo dowieść, że w
    opisanej sytuacji nie dałbym rady uratować obu osób.
    Mi chodzi o sytuację, gdy nie są wyczerpane wszystkie możliwe środki w tym kraju na
    ratowanie człowieka.
    Jakoś kasa na ratowanie banków i sponsorowanie różnych innych instytucji, które nie
    mają konstytucją niczego zagwarantowane, zawsze się znajdzie. Na premie, nagrody itp.
    (również w NFZecie) też jakoś kasy nie brakuje. No to albo konstytucja jest
    ważniejsza, albo wożenie limuzyną jakiegoś pierdzistołka i fotele po 16tyś. sztuka
    (ilu ludziom możnaby uratować za to życie?).
    Czy nie mogłoby być tak, że do momentu jak w tym kraju będzie chociaż jeden człowiek,
    dla którego zabraknie kasy na leczenie (które mu gwarantuje konstytucja) to na żadne
    zbytki kasy być nie może? Ja wiem.. zapytasz kto zdefiniuje te zbytki.. czy godziwe
    wynagrodzenie dla urzędnika to zbytek itd..

    Ale bez sensu chyba bić pianę bo z tematu lekko odpływamy.