  • Data: 2006-06-16 17:06:03
    Temat: Re: Tu można poprzeć ks.Tadeusza Isakowicz-Zalewskiego
    Od: " adad77" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ... dzięki takim besserwisserom jak Ty,
    Nie wiedziałam co to znaczy, ale sprawdziłam, wyraz pochodzenia niemieckiego,
    ironiczny, o człowieku, który uważa, że wie wszystko najlepiej
    (piszę z pamięci, więc nie może być nie co do słowa)

    >... kościół zapewne nie przterwałby tak długo w takiej formie jak obecnie.
    "zapewne" ratuje sytuację.
    (a krzyżacy?)

    > jesteś katolikiem? dość śmiało krytykujesz hierarchię, nie znając motywów.
    W katolicyzmie nie obowiązuje bezwzględne posłuszeństwo.
    Pierwsze jest sumienie, dopiero potem kanony wiary,
    a posłuszeństwo, to pewnie gdzieś na szarym końcu.

    >jesteś katolikiem?
    Tak.

    > dość śmiało krytykujesz hierarchię, nie znając motywów.
    Żadne motywy nie mogą usprawiedliwiać postępowania UB i SB.
    Nie widzę zaś związku pomiędzy decyzją czysto polityczną &#8211; otwarcie teczek i
    archiwów IPN, z zasadami wiary.
    Księża to ludzie, a także obywatele.
    Jeśli będzie akt prawny otwierający archiwa, to i księży nic nie uratuje.

    Krytyka zaś władzy może i powinna być konstruktywna: każdej, kościelnej też.
    I ta władza powinna z tego wyciągać wnioski,
    a nie uciekać przed odpowiedzialnością wykorzystując swą władzę.

    > nie znając motywów.
    Nie znam motywów, ale je podejrzewam:
    strach przed odpowiedzialnością hierarchii kościelnej, strach przed utratą
    autorytetu.
    Wiem za to na pewno, że człowiek, który oparł się UB, z
    nał te motywy, i podjął decyzję , której ktoś inny nie pozwolił mu
    zrealizować.
    Mam większe zaufanie do człowieka, który oparł się UB,
    niż do człowieka, który wiele lat był poza Polską, zajmował się polityką
    światową, i nie zna realiów i konsekwencji działań UB.