    From: "GoLo" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trybulnal konstytucyjny?
    Date: Sun, 7 Mar 2004 23:27:40 +0100

    > Coś takiego nazywa się przepisem blankietowym, co oznacza, że dopiero
    ustawa
    > może "dokładnie" określić, co miał na myśli twórca Konstytucji, pamiętając
    > jednak, iż musi być ona z nią zgodna (a jest bo inacej wylądowałaby w
    > Trybunale).

    Czyli w koncu ustawa o sluzbie wojskowej jest zgodna czy nie? Bo wg mnie nie
    jest.

    > Zwróć także uwagę na ust. 3. Art 31. Słuzba wojskowa nie narusza istoty
    > Twoich praw i istoty wolności.

    Jak to nie narusza, to ze czlowiek (mezczyzna) nie moze robic to co chce:
    nie moze swobodnie powiekszac swoich kwalifikacji zawodowych - uczyc w
    szkole policealnej bo to tylko do 22 lat (ja wlasnie tam mam, nie wiedzialem
    i kupa czasu i kasy przepadnie bo nie skoncze), nie moze swobodnie myslec o
    zaloeniu rodziny i posiadaniu dzieci, nie moze bez problemowo zalozyc firmy
    i jej rozwijac (chcialem zalozyc sklep komputerowy, ale nie dostane kredytu
    na zakup towaru bo wojsko nademna wisi), nie moze dostac kredytu na zakup
    mieszkania, samochodu czy zalozenie interesu (bo zaden bank nie da, bo kto
    by splacal jak wezma do woja?). I to ma nie naruszac moich wolnosci!!!
    Czlowieku o czym ty mowisz to to jest jawna nie sprawiedliwosc! Moj kolega
    ze szkoly tylko dlatego ze ma kategorie D dostal juz kredycik i zalozyl
    firme (pisze programy). I to ma byc rownosc, "kaleka" ma lepsze sanse na
    dobry start w zycie niz pelno sprawny obywatel!!!
    Pomijajac juz inny problem ze wojsko na wiekszosc mlodych ludzi dziala
    demoralizujaco. Kto nie wierzy niech sie zapyta kogos kto byl w woju co
    robil w wolnych chwilach. (fala, pijanstwo, rozpusta i te sprawy).
    Powinienem miec prawo wybpru miejsca i ludzi z ktorymi mam przebywac i tak
    jest wszedzie szkole (mozna zmienic), pracy (to samo), autobusie, kinie
    (mozna wyjsc), sklepie itp z wyjatkiem woja, bo tam jak cie gdzies przypisza
    to nie mozesz nic zrobic.

    > Nie jesteś jedynym, któgo chcą wziąść do wojska.

    A co mnie inni obchodza, w tej sytuacji jestem egoisa i dzialam we wlasnym
    imieniu, jak ktos chce sie do mine przylaczym, mozna powalczyc wspolnie w
    tej waznej sprawie.

    >Jeżeli się postarasz (a mam tu na myśli jak najbardziej legalne metody),
    to do wojska na pewno nie
    > trafisz.

    Postaralem sie, stracilem kupe kasy na lekazy, czasu i honoru (bo trzeba
    bylo troche zasymulowac). To sa wlasnie legalne metody, ktore nadal dzialaja
    przeciwko poborowemu.

    > Do wojska Cię nie wezmą, tam nie ma miejsca dla myślicieli :P

    Ale bardzo "zajebiscie" zabawne, usmialem sie co nie miara :)