eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTresura czy wychowanie? [było:Kara smierci jednak odstrasza potencjalnych morderców] › Re: Tresura czy wychowanie? [było:Kara sm ierci jednak odstrasza potencjalnych morderców]
  • Data: 2008-01-03 14:07:14
    Temat: Re: Tresura czy wychowanie? [było:Kara sm ierci jednak odstrasza potencjalnych morderców]
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek; <flie5q$4qh$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > To może rzucę taki (pewnie kiepski) przykład. Jeszcze jakieś 20 lat temu
    > w szkołach panował strach. No może strach to za dużo powiedziane, ale
    > powiedzmy sobie obawa - przed konsekwencjami swoich działań/zachowań. Po
    > jakimś czasie okazało się, że przecież to są dzieci, one nie wiedzą, co
    > robią, trzeba im cierpliwie tłumaczyć, a nie karać (i nie mówię tu
    > oczywiście o karach cielesnych, bo to już nie ta epoka była), zresztą o
    > jakich karach można mówić w przypadku słodkich dzieciaczków?? Znam
    > obecnie parę osób po różnych filologiach, które za żadne skarby nie
> [...]

    Heh, jakieś 30 lat temu zacząłem uczestniczyć w eksperymencie zwanym
    szkolnictwem. Teraz mam okazję posłuchać matek, które rozmawiają o
    swoich dzieciach - i mam wrażenie, że w postępowaniu pedagogów/szkoły
    dokładnie nic się nie zmieniło. Musiało coś innego się zmienić.

    Pozdrawiam
    Flyer
    --
    gg: 9708346; jabber:f...@j...pl