  • Data: 2003-12-05 01:17:29
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mich" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bqlshj$pm8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Z czystej ciekawosci - w jaki sposob ma zdobywac wiedze np. student
    > informatyki? Chyba nie powiesz, ze wszystkiego nauczy go szkola. Zatem
    skad
    > ma brac specjalistyczne programy, ktorych znajomosci bedzie pozniej
    wymagal
    > pracodawca?*

    Tu jest jeden z problemów. Zresztą wbrew pozorom dotyczący nie tylko
    studentów a raczej wszystkich, którzy chcieliby poznać nowe narzędzia.
    Zauważ, że nie tylko narzędzia są sprzedawane. Bardzo często, jeśli chcesz
    tylko i wyłącznie zapoznać się z produktem musisz kupić dokumentację. W
    naszych warunkach za ciężkie pieniądze.

    > Moim skromnym zdaniem wszystko rozbija sie o nienormalne ceny legalnego
    > oprogramowania. Nie chce mi sie przedstawiac oczywistych argumentow -
    wiesz
    > o czym mowie.

    Pytanie: co to znaczy normalna cena oprogramowania? 1000$ czy 2000$ za
    jakieś narzędzie to suma do przyjęcia dla typowej firmy amerykańskiej lub
    europejskiej. W przypadku użytkowników w Polsce, Czechach czy innych krajach
    o niskim PKB ceny są powalające. Być może rozwiązaniem byłaby sprzedaż
    starszych wersji, za niższą cenę. Oczywiście z ograniczeniami.Niestety, taka
    decyzja jest w gestii producenta.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki