  • 1. Data: 2002-11-13 22:09:57
    Temat: The best before: czyli 5 lat licencji?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    jedna z polskich firm softwarowych reklamuje się ,,licencja na 7
    lat''. Dalej opisuje, że licencja jest umową o nieokreślonym czasie
    obowiązywania, a więc po 5 latach staje się nieważna.

    Czytając to, włos zjeżył mi się na... no mniejsza z czym na czym...
    Czy mój legalny Windows 95, którym się od lat chwalę od 2 lat jest
    nielegalny? A masa innego softu, którego mam całe szuflady i który
    choć stary, nadal mi służy, też jest nielegalny? Czemu zostałem nagle
    złodziejem, choć zapłaciłem wtedy? Nikt nie mówił, że to ma działać
    tylko 5 lat!

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 2. Data: 2002-11-19 10:02:25
    Temat: Re: The best before: czyli 5 lat licencji?
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

    > jedna z polskich firm softwarowych reklamuje się ,,licencja na 7
    > lat''. Dalej opisuje, że licencja jest umową o nieokreślonym czasie
    > obowiązywania, a więc po 5 latach staje się nieważna.

    ok, ale co to za soft? na antywiry np. sa licencje roczne na uzytkowanie,
    potem dalsze uzytkowanie staje sie nielegalne

> [...]
    > choć stary, nadal mi służy, też jest nielegalny? Czemu zostałem nagle
    > złodziejem, choć zapłaciłem wtedy? Nikt nie mówił, że to ma działać

    a kto Ci powiedzial, ze tyczy sie to Win95? nie napisales dokladnie o jaki
    soft chodzi.

    pozdr.
    grzes

  • 3. Data: 2002-11-20 20:26:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 19 Nov 2002 11:02:25 +0100), "Grzes"
    <d...@N...host.sk> był(a) napisał(a):

    >ok, ale co to za soft? na antywiry np. sa licencje roczne na uzytkowanie,
    >potem dalsze uzytkowanie staje sie nielegalne

    Dowolny o licencji z niezapodaną długością.

    >a kto Ci powiedzial, ze tyczy sie to Win95? nie napisales dokladnie o jaki
    >soft chodzi.

    No bo właśnie oni SWÓJ reklamują jako taki, co ma w UMOWIE NAPISANE,
    że ważny 7 lat. A przy tym twierdzą, że jeśli licencja nie mówi na ile
    obowiązuje, to jest to umowa o nieokreślonym czasie trwania i trwa 5
    lat wg polskiego prawa. Ponieważ kupując windowsa nie mam napisane ile
    jest on ważny, to umowa po 5 latach mi wygasła?

  • 4. Data: 2002-11-21 08:44:36
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

> [...]
    > lat wg polskiego prawa. Ponieważ kupując windowsa nie mam napisane ile
    > jest on ważny, to umowa po 5 latach mi wygasła?

    powaga? a znasz dokladniejszy namiar na ten przepis? he he, niezle to by
    wygladalo, przetrminowany NetWare, kilka Windowsow, nie mowiac juz o Dosie,
    ktory caly czas jest w uzytku :-O

    pozdr.
    grzes