  • 1. Data: 2002-11-13 21:50:10
    Temat: Ubezpieczenie pracownika za granicą. Help!!!
    Od: "Przemek Madoń" <m...@t...de>

    Witam wszystkich.

    Pyta?em ju? na alt.pl.biznes.ubezpieczenia. Niestety ruch tam raczej mizerny
    i prawie sami agenci.

    Mieszkam i pracuj? w Niemczech na podstawie wizy "na wymian?" (Teoretycznie
    jaki? Niemiec jest w Polsce i miejsce pracy nie jest stracone)
    W Niemczech p?ac? podatki, ale ca?o?ae ubezpiecze? (ZUS) w Polsce. Wszystko
    na podstawie umowy mi?dzynarodowej o ubezpieczeniu spo?ecznym pracowników
    wysy?anych czasowo za granic?. Mam tu ?wistek, zwany D/PL 101, z którym w
    razie choroby id? do AOK (tutejszy ZUS). Tam dostaje inny ?wistek który
    upowa?nia mnie do jednorazowej wizyty lekarskiej. S?k w tym, ?e mam tu ze
    sob? rodzin?, która owej depeelki nie posiada. Szefostwo co? b?ka, ?e
    rodzinie si? to nie nale?y. Czy to prawda? Skoro podlegam polskim przepisom
    ubezpieczeniowym, to przecie? wg polskiego prawa moja ?ona jest te?
    ubezpieczona, choae nie pracuje.
    W ZUSie podobno te? czeski film :o(

    Z góry dzi?ki za podpowiedzi.

    Uk?ony, Przemek