  • 11. Data: 2002-03-17 15:54:28
    Temat: Odp: Testament notarialny - dobre zabezpieczenie ?
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Alez nie ma za co przepraszac ..

    dziwie sie ze p. Gwidon N. Askret popelnil go, chyba nawet merytorycznie, a
    nie
    omylkowo co do rodzenstwa.

    pozdrawiam
    mateusz

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl.pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a72dmd$dg2$...@n...bsi.net.pl...

  • 12. Data: 2002-03-17 17:11:00
    Temat: Re: Testament notarialny - dobre zabezpieczenie ?
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0203170001460.1284-100000@loca
    lhost...

    > Siostrom zachowek ???
    > Redakcja przepisu art. 991 ust. 1 mowi wyraznie kto jest uprawniony do
    > zachowku.
    > (porownaj tez art. 1008).
    > Czy uwazasz ze rozciaganie go na rodzenstwo jest zasadne ?

    Gwidon ustanowił niezwykły rekord błędów popełnionych w jednym poście.
    Proszę o przyjęcie gratulacji/kondolencji. Redakcja "Śmiechu warte" prosi o
    więcej...

  • 13. Data: 2002-03-17 17:35:29
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Buker <n...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a72jc9$l3e$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > >
    > Gwidon ustanowił niezwykły rekord błędów popełnionych w jednym poście.
    > Proszę o przyjęcie gratulacji/kondolencji. Redakcja "Śmiechu warte" prosi

    oj, nie personalizujmy tak...

    zachowek ze samej swej istoty (abstrahujac od ustaw)
    powinien zabezpieczac osoby zwiazane "utrzymaniem" ze spadkodawca
    rodzenstwo tworzy (powinno) wlasne rodziny i wlasny system "utrzymania sie"
    IMHO

  • 14. Data: 2002-03-18 01:21:00
    Od: "Ceylon" <c...@t...pl>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    st...

    > Człowieku, czy robisz to specjalnie, czy może po prostu nie masz
    pojęcia
    > o czym piszesz? Niniejszym informuję Cię, że istnieje coś takiego jak
    > testament notarialny. A Twoja odpowiedź jest, wybacz, ale po prostu
    totalną
    > bzdurą. Nie wiem, który już raz nawołuję Cię abyś przestał wypisywać swoje
    > fantazje i abyś raz po raz zajrzał do obowiązujących przepisów. Gdybyś to
    > uczynił to w art. 950 KC przeczytałbyś:
    >
    > Testament może być sporządzony w formie aktu notarialnego.

    Podtrzymuje zdanie Gwidona niema czegos takiego jak "testament notarialny"
    to ty znasz sie na rzeczy jak zaba na orzechach i podskakujesz tu jak malpa
    na scianie

    > Sporządzenie testamentu w formie aktu notarialnego sprowadza się do
    > tego, że notariusz sporządza akt zgodny z oświadczeniem woli spadkodawcy,
    > odczytuje go spadkodawcy, ten zaś go podpisuje.

    Niemozliwe ale jestes madry

    Forma jaką Gwidonie opisałeś
    > jest dla mnie całkowitym novum.

    Odpisal najlepiej jak mogl a ty najzwyczajniej bzdury tarmosisz

    Testament własnoręczny sporządzony i
    > przechowywyany przez notariusza - coś takiego nie istnieje! Przestań
    wciskać
    > ludziom kit!

    Ha ha to znaczy ze niemoge sparzadzic testamentu i polecic notariuszowi jego
    przechowanie i pozniejsze odczytanie???
    moge idioto dac go nawet tobie ale napewno tego niezrobie

    > W opisanej przez autora postu sytuacji testament notarialny wydaje się
    > najlepszym wyjściem. Jak mawia stare prawnicze powiedzenie "Wszystkich
    > członków rodziny poznaje się przy sprawie spadkowej". Testament
    sporządzony
    > w formie aktu notarialnego wydaje się być w prrzedmiotowej sprawie
    > najlepszym wyjściem.

    Niekoniecznie , wiele mozna zrobic aly utrudnic spadkobiercom zycie

  • 15. Data: 2002-03-18 01:23:36
    Od: "Ceylon" <c...@t...pl>

> [...]
    > >
    > Gwidon ustanowił niezwykły rekord błędów popełnionych w jednym poście.
    > Proszę o przyjęcie gratulacji/kondolencji. Redakcja "Śmiechu warte" prosi

    Czep sie lepiej swojej baby...........

  • 16. Data: 2002-03-18 06:38:40
    Od: j...@p...onet.pl (Jarek)

    <:>Witam !
    <:>Mam takie pytanie.
    <:>Mój Wujek-bezdzietny kawaler (brat mojej mamy) ma małe gospodarstwo rolne
    <:>ok. 1,5 ha na którym stoi dom. Nie ma żadnych dochodów z
    <:>gospodarstwa, nie jest
    <:>też nigdzie zatrudniony (ma 57 lat).
    <:>Od ok. 7 lat płacę wszystkie rachunki (prąd, gaz, woda, podatek rolny),
    <:>pokrywam całkowicie wszystkie koszty utrzymania, wykonania drobnych
    <:>remontów,
    <:>opłacam KRUZ, w razie choroby zapewniam opiekę lekarską, oraz lekarstwa.
    <:>Osoba ta jest całkowicie na moim utrzymaniu.
    <:>Chciałam zainwestować większą kwotę na generalny remont domu (wymiana dachu,
    <:>okien, ocieplenie budynku, może centralne ogrzewanie, wymiana ogrodzenia).
[...]
    <:>Ot. takie życie.
    <:>Jak się zabezpieczyć, żeby mój wysiłek i pieniądze nie poszły na marne.
    <:>Dopóki Wujek nie będzie miał jakiegokolwiek dochodu (renta,
    <:>emerytura), to nie
    <:>myślę o przepisywaniu całości na siebie.
    <:>
    <:>Bardzo proszę o pomoc.
    <:>Pozdrawiam
    <:>Ania
    <:>
    <:>
    <:>--
    <:>Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
    <:>

    A ja powiem krótko odpowiadając na pytanie - taki testament to bardzo kiepskie
    zabezpieczenie. Wujek może się przecież w każdej chwili rozmyślić i napisać nowy
    testament (a jak wujek się zakocha;-). Lepsze byłoby coś trwałego już teraz z
    ewentualnym zabezpieczeniem wujka - może umowa dożywocia?
    Nie rozumiem też dlaczego Pani nie może tego przepisać na siebie, dopóki wujek
    nie będzie miał dochodu (jakie to ma znaczenie?).
    JJ

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 17. Data: 2002-03-18 12:11:10
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Widzę, że koledze nerwy puszczają. Może herbatkę z Cejlonu na
    uspokojenie? Żaden z Twoich argumentów nie jest trafny, czego jak mniemam
    masz świadomość - sądząc po wzmacnianiu swej, beznadziejnie lichej,
    argumentacji bluzgami.Spuszczając zasłonę litościwego milczenia na
    zaprezentowany przez Ciebie poziom dyskusji przejdźmy do meritum:

    1) Podtrzymujesz zdanie Gwidona, że nie ma czegoś takiego jak "testament
    notarialny". To interesujący punkt widzenia, tylko nie rozumiem dlaczego
    prof. E. Skowrońska - Bocian (Prawo Spadkowe, W-wa 1997, Beck, s.83) cały
    rozdział zatytułowała "Testament notarialny". Również prof. Pazdan posługuje
    się (Komentarz do KC, Wyd. II, W-wa 2000, Beck, s.805) pojęciem "testamentu
    notarialnego" omawiając art. 950 KC. Wpisanie słów "testament notarialny" w
    wyszukiwarkę LEXA dowodzi, że także zdaniem SN instytucja taka istnieje. Cóż
    może wszyscy wyżej wspomniani znają się na rzeczy jak żaba na orzechach i
    podskakują jak małpa?

    2) Gwidon nie napisał by autor postu sporządził testament własnoręczny i
    polecił przechować go notariuszowi a później odczytać. On zaproponował by
    spadkodawca sporządził testament a notariusz go podpisał (sic!) - a taka
    forma
    nie istnieje!

    3) Podtrzymuję zdanie, że testament notarialny jest w opisanej sytuacji
    najlepszym wyjściem.

    Nie licząc na rzeczową odpowiedź pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do
    zdrowia.

  • 18. Data: 2002-03-18 14:49:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    l testament notarialny (art. 950 k.c.) - polegający na złożeniu oświadczenia
    ostatniej woli przed notariuszem, który utrwali je w akcie notarialnym;

    Sandra

  • 19. Data: 2002-03-18 16:41:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    wyślij artykuł do znajomego... wersja do wydruku...

    I SPÓR NA TEMAT TESTAMENTU SKOŃCZONY

    Na podstawie art. 926 par. 1 kodeksu cywilnego powołanie do spadku następuje
    albo na mocy ustawy albo testamentu, nie jest natomiast dopuszczalne
    powołanie do spadku na innej podstawie (np. umową).

    W sytuacji, gdy spadkodawca pozostawił ważny testament, dziedziczenie
    następuje przez spadkobierców w częściach wskazanych przez testatora.
    Przepisy prawa cywilnego wyróżniają następujące testamenty zwykłe:

    l testament holograficzny (art. 949 k.c.) - polegający na tym, że
    spadkodawca napisze go w całości (w dowolnym języku) pismem ręcznym,
    podpisze i opatrzy datą;

    l testament notarialny (art. 950 k.c.) - polegający na złożeniu oświadczenia
    ostatniej woli przed notariuszem, który utrwali je w akcie notarialnym;

    l testament allograficzny (art. 951 k.c.) - polegający na złożeniu ustnie
    przez spadkodawcę w obecności dwóch świadków oświadczenia ostatniej woli
    wobec przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego,
    sekretarza powiatu albo gminy lub kierownika urzędu stanu cywilnego,
    oświadczenie spadkodawcy zostanie spisane w protokole i po odczytaniu go
    spadkodawcy w obecności świadków podpisane przez spadkodawcę, świadków i
    osobę, wobec której wola została oświadczona. każda ze wskazanych wyżej form
    testamentu jest właściwa do wykorzystania w analizowanej sytuacji. Należy
    jednak pamiętać, że każde z państwa musi sporządzić odrębny testament,
    bowiem zgodnie z art. 942 k.c. testament może zawierać rozrządzenie tylko
    jednego spadkodawcy. Objęcie jednym testamentem (dokumentem) oświadczenia
    ostatniej woli więcej niż jednej osoby powoduje ich bezwzględną nieważność.

    SANDRA :-)

  • 20. Data: 2002-03-23 22:40:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Mar 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

    >+ On 16 Mar 2002 a...@p...onet.pl wrote:
    >+
    >+ > Chcę, przy całkowitej aprobacie Wujka, abyśmy notarialnie napisali
    >+ > testament - spadek w razie śmierci.
    [...]
> [...]
    >+ Pamiętaj że siostrom należeć się będzie zachowek (z braku zstępnych,
    >+ wstepnych i małżonka wujka, cały spadek z ustawy przypada rodzeństwu).

    A nie da się "profilaktycznie" ustalić wydziedziczenia
    z tytułu pozostawienia osoby wymagającej pomocy samopas ?
    (w końcu "dziedzice" przypadkiem są również w obowiązku...
    np. alimentacyjnym)

    Pozdrowienia, Gotfryd