    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament a sprzedaż samochodu po zmarłym ojcu
    Date: Mon, 31 Oct 2011 09:33:40 -0500

    On 10/31/2011 6:12 AM, rex wrote:
    > Witam,
    >
    > mój niedawno zmarły ojciec zostawił testament w którym zapisał mi
    > samochód. Miałem nadzieję, że po zakończeniu sprawy o dział spadku,
    > będę mógł bez przeszkód sprzedać samochód.
    >
    > A tu się okazuje, że to nie takie proste. Na rozprawie sędzia
    > powiedziała, że "polskie prawodawstwo nie przewiduje zapisania w
    > spadku konkretnej rzeczy (samochodu, domu, firmy...) tylko %
    > majątku" (dziwne mamy prawo!).

    Mielismy.
    Wlasnie sie zmienia, ale d tej pory faktycznie tak było.
    Testament dzieli majątek procentowo pomiedzy spadkobiercow.
    i kazdy dostawał odpowiedni procent wszystkiego.

    Natomiast poszukaj w google hasla zapis testmentowy.

    > Sędzia zasugerowała, żeby wszyscy
    > spadkobiercy (moja mama, brat i ja) przyjęli po 1/3 spadku po ojcu.
    > Zgodziliśmy się na to i tak zostało zapisane w protokole kończącym
    > sprawę.

    jesli testament nie wymienial innych procentow, to niestety tak sie stalo.
    Chyba, ze samochod stanowił znaczną wartość w porównaniu z resztą
    majątku, w woczas był "walczyć" o inny podział.

    > Więc sprawa wygląda tak, że obecnie formalnie jestem właścicielem 1/3
    > samochodu. Wydaje mi się, że chcąc go sprzedać, muszę uzyskać
    > pozwolenie pozostałych właścicieli, czyli brata i mamy.

    tak

    Mama bez
> [...]
    > testamencie. Problem jest z bratem, który uważa (niesłusznie), że
    > ojciec zapisał mu rzeczy o mniejszej wartości niż mi. Brat powiedział,
    > że może napisać oświadczenie, że pozwala na sprzedaż samochodu, ale
    > pod warunkiem, że zobowiążę się na piśmie, że otrzyma 1/3 pieniędzy,
    > które dostanę za auto. Ja nie akceptuję takiego warunku bo ja od niego
    > nie chcę 1/3 tego co on dostał od ojca.
    >
    > W związku z tym mam pytanie. Czy jest jakiś sposób na to, żeby bez
    > zgody brata sprzedać samochód? Jeśli mama chce sprzedać i ja to
    > teoretycznie mamy "pakiet kontrolny" :) (2/3 głosów) i możemy

    nie mozecie.
    brat ma 1/3 i mozesz mu naskoczyc.

    szukaj hasla zapis testamentowy, a potem sprawa w sądzie o dział spadku.