    From: RadoslawF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament a sprzedaż samochodu po zmarłym ojcu
    Date: Mon, 31 Oct 2011 14:42:51 +0100

    Dnia 2011-10-31 13:06, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tyle jeśli chodzi o kompetencję polskich sędziów...
    >
    > Oczywiście że zapis może wskazywać konkretną rzecz!

    Zapis owszem.

    > W jakim sądzie taka idiotka urzęduje?

    Nie bądź tego taki pewien.
    Spotkałem się z podobnym przypadkiem tyle że tam
    sprawa dotyczyła części nieruchomości o wartości
    jakiegoś tysiąca zł wobec reszty spadku o wartości
    kilkuset tysięcy.
    Sędzina wyjaśniła że zgodnie z prawem może dokonać
    tylko podziału procentowego co w tym przypadku było
    niewykonalne.
    Sprawa jest jak najbardziej do obejścia w przypadku
    zgodnych spadkobierców, w innym przypadku będą się
    szarpać w sądach o te jedną trzecią wartości konkretnych
    udziałów.

    Wątkotwórcy radził bym policzyć wartość spadku
    uprzejmego brata i postraszyć go że jeśli on nie zrezygnuje
    ze swojej części samochodu (bo jak zrozumiem taki był
    zaakceptowany przez wszystkich wyrok sądu) to ty wystąpisz
    o jedną trzecią jego części spadku.