  • 1. Data: 2005-10-18 14:11:33
    Temat: Termin przedawnienia
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Kiedy upływa termin przedawnienia zobowiązania z tytuły wynajmu mieszkania
    (wynajem "prywatny", bez udziału przedsiębiorcy po jakiekolwiek ze stron).
    Standardowe 3 lata?

  • 2. Data: 2005-10-18 14:27:37
    Temat: Re: Termin przedawnienia
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> naskrobał/a w

    > Kiedy upływa termin przedawnienia zobowiązania z tytuły wynajmu
    > mieszkania (wynajem "prywatny", bez udziału przedsiębiorcy po
    > jakiekolwiek ze stron). Standardowe 3 lata?

    Nie, standardowe 10 lat.

  • 3. Data: 2005-10-18 20:21:53
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 16:11:33 +0200, r...@a...net.pl napisał(a):

    > Kiedy upływa termin przedawnienia zobowiązania z tytuły wynajmu mieszkania
    > (wynajem "prywatny", bez udziału przedsiębiorcy po jakiekolwiek ze stron).

    Roszczenia za uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy, o zwrot nakładów lub o
    zwrot nadpłaconego czynszu - 1 rok od dnia zwrotu rzeczy (art. 677 kc), o
    czynsz - świadczenie okresowe - 3 lata (art. 118 kc).
    Może jest coś w ustawie o ochronie lokatorów ale nie mam jej pod ręką.

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 4. Data: 2005-10-19 12:54:25
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 18 Oct 2005 22:21:53 +0200, w <1gf5ud9mo684h$.dlg@olgierd.gov.pl>, Olgierd
    <n...@n...spam.no.problem> napisał(-a):

    > Roszczenia za uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy, o zwrot nakładów lub o
    > zwrot nadpłaconego czynszu - 1 rok od dnia zwrotu rzeczy (art. 677 kc), o
    > czynsz - świadczenie okresowe - 3 lata (art. 118 kc).

    Hmm, chodzi o opłaty eksploatacyjne -- czyli raczej można to podciągnąć pod
    czynsz. Tylko 3 lata? No nic, szkoda :)