  • 1. Data: 2006-07-21 06:50:52
    Temat: Tepsiane zaległości a zmarły abonent
    Od: Art <s...@w...com>

    Witam.
    Potrzebuję porady.
    Zmarło się abonentowi tepsy. Traf chciał, że 3 ostatnie rachunki zostały nie
    zapłacone. Sprawy spadkowej nie było, spadkobiercy nie ustaleni. Jakas
    firemka z Wrocławia (nazwy nie pamiętam) dręczy nas telefonami. Jeden z tych
    rachynków został zapłacony, pozostałe też będą, ale nie w najbliższym czasie
    ze względu na różne okoliczności. Dzis znów dzwoniła miła pani z Wrocka
    mówiąć, ze jak nie zapłacimy, to sprawa idzie do kancelarii prawnej.
    Jak w praktyce wygląda ściąganie długów ze zmarłego? :D
    Cała korespondencja adresowana na niego wraca z adnotacją "adresat nieznany"
    Nie, zebym się migał ze spłaceniam, ale na razie funduszy brak :(
    Art

  • 2. Data: 2006-07-21 07:09:34
    Temat: Re: Tepsiane zaległości a zmarły abonent
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lip o godzinie 08:50, na pl.soc.prawo, Art napisał(a):

    > Potrzebuję porady.

    To niestety musisz udać się do biura doradztwa, radcy prawnego.

    > Zmarło się abonentowi tepsy. Traf chciał, że 3 ostatnie rachunki zostały nie
    > zapłacone. Sprawy spadkowej nie było, spadkobiercy nie ustaleni.

    > Jakas firemka z Wrocławia (nazwy nie pamiętam) dręczy nas telefonami.

    Dlaczego Ciebie? Wylosowali Twój nr tel. z książki telefonicznej?

    > Jeden z tych rachynków został zapłacony, pozostałe też będą, ale nie
    > w najbliższym czasie ze względu na różne okoliczności.

    Domyślam się że Ty zapłaciłeś ten rachunek?

    > Dzis znów dzwoniła miła pani z Wrocka mówiąć, ze jak nie zapłacimy,
    > to sprawa idzie do kancelarii prawnej.

    No i po co Ci te informacje? Jesteś jakimś spowiednikiem dla Kruk`a czy
    Justitii? ;)

    > Jak w praktyce wygląda ściąganie długów ze zmarłego?

    Od tego są spadkobiercy i masa spadkowa z której zaspokaja się roszczenia
    wierzycieli zmarłego.

    > Cała korespondencja adresowana na niego wraca z adnotacją "adresat nieznany"

    Nieznany czy "adresat zmarł"?
    Jest to dosyć istotna różnica - nieprawdaż?

    > Nie, zebym się migał ze spłaceniam, ale na razie funduszy brak :(

    Ale dlaczego Ty masz płacić te rachunki?
    Jesteś spadkobiercą?
    Może nie wiesz, ale już nabyłeś spadek poprzez nie "założenie postępowania
    spadkowego" w ustawowym okresie po śmierci spadkodawcy? Wtedy bys vył
    spadkobiercą zgodnie z ustawą, a nie np. z dobrodziejstwem inwentarza.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-07-21 07:31:05
    Od: Art <s...@w...com>

    > Dlaczego Ciebie? Wylosowali Twój nr tel. z książki telefonicznej?
    Mieszkam w mieszkaniu po zmarłym.

    > Domyślam się że Ty zapłaciłeś ten rachunek?
    Tak.
    > Nieznany czy "adresat zmarł"?
    > Jest to dosyć istotna różnica - nieprawdaż?
    Zmarł. :|
    > Ale dlaczego Ty masz płacić te rachunki?
    > Jesteś spadkobiercą?
    Nie jestem
> [...]
    > postępowania spadkowego" w ustawowym okresie po śmierci spadkodawcy?
    > Wtedy bys vył spadkobiercą zgodnie z ustawą, a nie np. z dobrodziejstwem
    Jestem synem jednego ze spadkobierców mieszkającym w mieszkaniu po zmarłym.
    Art

  • 4. Data: 2006-07-21 09:05:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lip o godzinie 09:31, na pl.soc.prawo, Art napisał(a):

    > Zmarł. :|

    Racja ;)
    "Adresat nieżyje" - winno zostać napisane ;)

    > Nie jestem

    Nie masz może ochoty zapłacić za kogoś jeszcze rachunków

    > Jestem synem jednego ze spadkobierców mieszkającym w mieszkaniu po zmarłym.

    Czyli spłacasz "coś za kogoś".
    Nie odbierać poczty adresowanej na poprzedniego lokatora/najemcy,
    listonosza poinformować że poprzedni najemca/lokator nie żyje.

    Chyba że ..... za żywota tego "krewnego" mieszkałeś już razem z nim i po
    jego śmierci korzystałeś z aparatu telefonicznego/linii/stacji abonenckiej
    - wtedy to operator ma roszczenia bezpośrednio do Twojej osoby - i nie
    poinformowaliście operatora o śmierci ich abonenta (bo normalnie to z
    chwilą śmierci wygasają i tracą moc umowy zawarte przez zmarłego).

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-07-21 09:20:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Art wrote:

    > Jak w praktyce wygląda ściąganie długów ze zmarłego? :D

    Jak dawno temu zmarł? Czy jest co dziedziczyć?

    Bo jak spadku zasadniczo nie ma, to zwyczajnie odrzuć spadek, a firemce
    windykacyjnej poradź, żeby sobie długu dochodziła u zmarłego osobiście.

  • 6. Data: 2006-07-22 11:28:48
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    wiadomości news:3ri6p3-ch6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jak dawno temu zmarł? Czy jest co dziedziczyć?
    >
    > Bo jak spadku zasadniczo nie ma, to zwyczajnie odrzuć spadek, a firemce
    > windykacyjnej poradź, żeby sobie długu dochodziła u zmarłego osobiście.

    umowa o świadczenie usługi spisana z TPSA automatycznie wygasła z chwilą
    śmierci abonenta.
    Jeżeli nie ma po nim spadkobierców to ...

    Jeżeli jednak cały czas używasz tego telefonu to korzystasz z czegoś za co
    powinieneś zapłacić więc nie zwlekaj i podpisz nową umowę z TPSA lub nie
    używaj telefonu (nie będą mieli czego wyłączyć)

  • 7. Data: 2006-07-22 12:39:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AnyMouse wrote:

    > umowa o świadczenie usługi spisana z TPSA automatycznie wygasła z chwilą
    > śmierci abonenta.

    Zakładałem, że te faktury do zapłacenia powstały jeszcze za życia zmarłego.