  • 1. Data: 2006-07-20 20:32:26
    Temat: Minimalna kwota transakcji kartą.
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Witam!
    Przejrzałem google i w końcu nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na
    pytanie czy wymaganie minimalnej kwoty w sklepie do wykonania transakcji
    jest zgodne z prawem czy nie?
    Sytuacja wyglądała mniej więcej tak, że wrzuciłem na kasę zakup, a pani
    kasjerka oświadczyła, że kartą zapłacę tylko powyżej 10 zł.
    Powiedziałem, że to nieprawda, i że łamią umowę z firmą obsługującą
    karty. Jakaś babka z zaplecza (chyba jakaś ważniejsza) zaczęła mi mówić,
    że to nie moja sprawa kto im obsługuje karty, że ona lepiej wie jaką ma
    umowę i że nie mogę zapłacić kartą. Zmuszony byłem albo porzucić zakup,
    albo dołożyć towaru, niestety dołożyłem co mnie bardzo zdenerwowało.
    Dodam, że nie zauważyłem nigdzie czytelnej informacji o kwocie
    minimalnej. Jak to jest zatem? Do kogo mam się zgłosić z ewentualnymi
    pretensjami jeśli są uzasadnione?
    Pozdrawiam!
    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 2. Data: 2006-07-20 21:00:49
    Temat: Re: Minimalna kwota transakcji kartą.
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Firma płaci prowizję za każdą transakcję i poniżej pewnej kwoty zapłącą tej
    prowizji mniej, niż zarobią na marży. IMHO to głupie myślenie, bo zrażają
    sobie klientów.

    A na odmowę sprzedaży jest jakiś paragraf KW.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-07-20 21:03:14
    Od: "Interkas" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    wiadomości news:e9op97$jsj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Dodam, że nie zauważyłem nigdzie czytelnej informacji o kwocie
    > minimalnej. Jak to jest zatem? Do kogo mam się zgłosić z ewentualnymi

    Ostatnio w klepie jeszcze na szczescie przed zakupami
    zapytalem czy mozna u nich placic kartą odpowiedz brzmiala "tak ale
    conajmniej 50zł"
    byla to hurtownia,
    pytam dlaczego az tak duzo, na co pani powiedziala mi ze taką maja umowe i
    ponizej tej kwoty mają duze prowizje,

    pozdr. Piotrek

  • 4. Data: 2006-07-21 05:24:32
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    a czasami to nie jest tak, ze nalezy wliczyc jeszcze koszty polaczenia
    telofonicznego,
    pamietam, ze w jednym markecie tez mieli taka stawke,
    potem go powiekszyli i przebudowali i chyba zalozyli jakies
    dedykowane lacze do obslugi kart, tak ze placilem u nich nawet 4 zl karta

    swoja droga to zamiast sie klocic mogles spokojnie spytac z czego
    to wyniki i bys juz nie pytal na grupie, racja ??

    Tomek

  • 5. Data: 2006-07-21 06:02:07
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    > pytam dlaczego az tak duzo, na co pani powiedziala mi ze taką maja umowe i
    > ponizej tej kwoty mają duze prowizje,

    Czyli jednak można choć wiąże się to z dużą prowizją

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2006-07-21 06:30:02
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Wyobraź sobie, że to Ty jesteś właścicielem sklepu i płacisz 2,5% prowizji
    ale nie mniej niż 3 zł od każdej transakcji kartą. Odpowiedź wtedy bedzie
    prosta
    Jacek

  • 7. Data: 2006-07-21 07:55:13
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    zadzwoń do POLCARDu, tam ci wyjaśnią iż żaden sklep nie ma obowiążku
    akceptowania kart płatniczych a jeśli je akceptje to może sobie
    ustalać limity od których realizuje płatności ponieważ poniżej pewnych
    kwot staje się to nieopłacalne.
    Grzesiex

  • 8. Data: 2006-07-21 08:15:04
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości
    > Zmuszony byłem albo porzucić zakup,
    > albo dołożyć towaru, niestety dołożyłem co mnie bardzo zdenerwowało.

    trza było jakieś ziółka dokupić na nerwy ;) żeby o 10 zł tak sie pieklic?

  • 9. Data: 2006-07-21 08:38:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > ale nie mniej niż 3 zł od każdej transakcji kartą. Odpowiedź wtedy bedzie

    Wtedy wywieszam stosowną informację PRZED wejściem do sklepu.

    p. m

  • 10. Data: 2006-07-21 08:57:28
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu mvoicem porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wtedy wywieszam stosowną informację PRZED wejściem do sklepu.
    Czesto sa takie informacje przy kasie
    --
    badzio