  • 1. Data: 2006-07-20 20:09:27
    Temat: Ewidencja gruntów
    Od: "Ogion" <e...@w...pl>

    Witam,
    czy ktos sie orientuje, czy mozna na wlasny uzytek zrobic sobie
    zdjecie mapki z ewidencji gruntów w starostwie czy tez urzedzie
    gminy, która równierz takimi dysponuje?

  • 2. Data: 2006-07-21 09:16:04
    Temat: Re: Ewidencja gruntów
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Ogion wrote:
    > Witam,
    > czy ktos sie orientuje, czy mozna na wlasny uzytek zrobic sobie
    > zdjecie mapki z ewidencji gruntów w starostwie czy tez urzedzie
    > gminy, która równierz takimi dysponuje?

    Moim zdaniem można. W WSA widziałem takie sytuacje, ale w gminie i SKO
    odmówiono mi wykonania kopii (oczywiście bez uzasadnienia) - zdjęcia nie
    próbowałem, ale przypuszczam, że robiliby trudności.
    Fonon

  • 3. Data: 2006-07-21 13:24:36
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Ogion wrote:
    > Witam,
    > czy ktos sie orientuje, czy mozna na wlasny uzytek zrobic sobie
    > zdjecie mapki z ewidencji gruntów w starostwie czy tez urzedzie
    > gminy, która równierz takimi dysponuje?

    oni Ci zrobia kopie. Zlozysz wniosek, zaplacisz i praktycznie od reki masz.
    Jesli nie do celow projektorych to kilkanascie zenkow chyba (za A4 1:500)

    cena przystepna jesli chcesz kilka ha powierzchni :))))

    pzdR.

  • 4. Data: 2006-07-21 14:05:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lip o godzinie 15:24, na pl.soc.prawo, Robert napisał(a):

    > oni Ci zrobia kopie.

    Aha :))
    Fiufiu-fiu ;)
    A poważniej - zrobią jeżeli jesteś właścicielem gruntu, masz interes PRAWNY
    do gruntu albo występujesz jako np. policja, UOP, prokuratura, sąd itp.

    > Zlozysz wniosek, zaplacisz i praktycznie od reki masz.

    Kłamiesz.
    Nawet mając podpisaną Umowę przedwstępną z Urzędem Miasta (wtedy jeszcze
    właściciel nieruchomości) na zakup tej działki - odmówiono mi TRZYKROTNIE
    wydania wypisu z rejestru gruntów, powołując się na "brak interesu
    prawnego".
    Ostatecznie bank odstąpił od wymogu załączenia tego wypisu, kiedy ich
    prawnicy kontaktowali się z wydziałem geodezji i katastru i powoływali się
    na (podobno) różne ustawy i prawo - kierowniczka referatu odmówiła i basta.
    Jak spisałem AN z UMem to dostałem od strzału wypis z rejestru gruntów (już
    ze swoim danymi jako właściciela).

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-07-21 17:42:04
    Od: "Ogion" <e...@w...pl>

    Robert napisał(a):

    > oni Ci zrobia kopie. Zlozysz wniosek, zaplacisz i praktycznie od reki masz.
    > Jesli nie do celow projektorych to kilkanascie zenkow chyba (za A4 1:500)
    >
    > cena przystepna jesli chcesz kilka ha powierzchni :))))

    To wiem - A3 - 7,20zł+5zł znaczek skarbowy+ dojazd w moim wypadku
    do starostwa (do gminy bliżej, ale oni nie mogą )
    Nie mogę tylko zrozumieć, dlaczego wolno mi oglądać te mapy od
    otwarcia urzędu do zamknięcia, a nie wolno zrobić zdjęcia i nie
    męczyć urzędników ;)
    Powołują się na art.18 Prawa Geodezyjnego i Kartograficznego, brzmi
    on tak:
    "Rozpowszechnianie, rozprowadzanie oraz reprodukowanie w celu
    rozpowszechniania i rozprowadzania map, materiałów fotogrametrycznych
    i teledetekcyjnych, stanowiących państwowy zasób geodezyjny i
    kartograficzny, wymaga zezwolenia:

    1) Głównego Geodety Kraju - w zakresie zasobu centralnego,

    2) marszałka województwa - w zakresie zasobu wojewódzkiego,

    3) starosty - w zakresie zasobu powiatowego."

    co w przypadku gdy nie rozpowszechniam tych map i potrzebuje je tylko
    na własny użytek?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-23 20:00:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 21 Jul 2006 10:42:04 -0700, Ogion napisał(a):

> [...]
    > kartograficzny, wymaga zezwolenia:
    > co w przypadku gdy nie rozpowszechniam tych map i potrzebuje je tylko na
    Czytając wprost: NIE wymaga zezwolenia, gdyż przypadki w których zezwolenie
    jest wymagane wyraźnie określono, a reprodukowanie nie determinuje jeszcze
    celu reprodukowania.

    --
    pozdro
    poreba