    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telekomunikacja, było: Oprogramowanie z Niemiec
    Date: Mon, 10 May 2004 15:54:43 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 10. maja 2004 15:42 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Czy jak dzwonisz z sieci TP SA do kogoś w sieci Deutsche Telekom to
    > obierający płaci za połączenie?
    > Nie!
    > Dlaczego więc przyjęto złodziejskie sposoby rozliczeń w GSMach ?

    Dlatego, że JA wiem, że dzwonię do DT i JA akceptuję to, że zapłacę drożej.
    Więc koszt droższego połączenia spoczywa na mnie. Natomiast w przypadku GSM
    ja nie wiem czy Arek, do którego dzwonię, przebywa właśnie w Polsce i
    zapłacę 10zł za rozmowę, czy np. na Wyspach Kanaryjskich i zapłcę 100zł.
    Dlatego ja płacę zawsze wg cennika do Arka w Polsce, a jak Arek chce sobie
    szaleć po obcych landach, to on płaci za resztę.

    > Pytanie oczywiście retoryczne.

    Dlaczego? Bo znasz tą odpowiedź i jeno się droczysz?

    > Nie. Ale jak nie potrafi to niech nie zachowuje sie jak pies ogrodnika.

    Masz dziwne pojęcie o gospodarce. Każdy chce sprzedać swój towar. Nawet
    jeśli wie, że ma on wady. Spotkałeś sprzedawcę, który namawiał Cię na zakup
    u konkurencji? Wyobrażasz sobie np. Microsoft mówiący ,,no tak, ma Pan
    rację, proszę użyć Linuksa na serwerze, bo faktycznie nasz NT ssie''.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)