  • Data: 2004-08-16 09:40:37
    Temat: Re: Teleexpress
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cfpf1j$piu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja nie mogę zaprzeczyć temu, co osobiście widziałem.
    > Nie znam się na techniczno-organizacyjnym działaniu Policji.
    > Dotyczyło to miasta 50 -tys., Komendy, nie Komisariatu, całkiem nie
    małego.
    > Sprawdzenie okoliczności podawanych w zawiadomieniach zlecał osobiście
    Szef
    > Prokuratury policjantom z prewencji. Czyli jakość te piony, jak napisałeś,
    > współdziałały. Zresztą podobna sytuacja dotyczyła sądu, gdzie, jak wiem,
    > sędziowie zlecali w trakcie rozprawy dowiezienie świadka na rozprawę przez
    > Policję. Zarządzali krótką przerwę i po pewnym czasie niepokorny świadek
    > przyjeżdżał z patrolem.

    Dowiezienie świadka na rozprawę z czynnościami sprawdzającymi nie ma nic
    wspólnego. To po prostu realizacja polecenia sądu. Szef Prokuratury zlecać
    mógł, ale o podziale zadań decyduje Komendant Jednostki. Jeśli to były
    czynności sprawdzające w rozumieniu kpk, to prowadził to pion kryminalny.
    Jeśli to było jakieś proste sprawdzenie, to faktycznie mógł to zrobić pion
    prewencji (najczęściej dzielnicowy), ale i tak decydował o tym Komendant
    jednostki, a nie prokurator.