  • 41. Data: 2008-03-13 19:16:57
    Temat: Re: Tajemnica bankowa na niby :)
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote
    >oczywiście nie płaciła, spółka dzialała dwa lata w 1990-91. Od tego
    czasu jest sobie w archiwum RHB.

    Jakie miałeś związki z tą spółką. Miałeś jakąś umowę o pracę, zlecenie,
    kontrakt menedżerski czy tylko byłeś wskazany w rejestrze jako zarząd? Na
    jakie podstawie przekazywała Ci ta spółka pieniądze?

  • 42. Data: 2008-03-13 19:24:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    " jb" <j...@g...pl> wrote in
    > Żadna kontrola korespondencji.

    Jemu chodziło chyba o kontrolę operacyjną korespondecncji tam zgoda sądu
    jest wymagana

    >Zwyczajne żądanie wydania rzeczy - art. 217 kpk
    > w zw. z art. 236a kpk. Operator nie udostepnia ci korespondencji, tylko
    > hasło
    > do skrzynki.

    A czy Policja może w tym trybie 217 i 236a odczytać maile czy musi je
    przekazać prokuratorowi zgodnie z 225kpk?

  • 43. Data: 2008-03-13 20:57:51
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > A czy Policja może w tym trybie 217 i 236a odczytać maile czy musi je
    > przekazać prokuratorowi zgodnie z 225kpk?

    Moim zdaniem nie musi - nie zachodza przesłanki określone w tym przepisie.
    Chyba ze np. WP złozy stosowne oświadczenie ;) I należy pamiętać o par. 2.
    Nie jest to również sytuacja z art. 241 kpk.

    Ponadto co do kont - istnieje mnóstwo sposobów ich ustalenia. US, ZUS,
    kontrahenci - mnóstwo podmiotów na numer konta, zwłaszcza osoby prowadzącej
    działalność gospodarczą.

  • 44. Data: 2008-03-13 22:46:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mvoicem pisze:

    > Ale chyba bank nie może sobie uznać lub nie czeku. Z tego co wiem (a wiem
    > albo z poprzedniego wcielenia twojej strony, albo z poprzedniego wcielenia
    > www.weksel.pl (web.archive.org padło więc nie mogę sprawdzić z której) )
    > czek musi spełnić kilka formalnych wymagań i bank nie ma nic do gadania czy
    > przyjąć czy nie.
    >
    > Mylę się?

    Nie mylisz się.

    Czek musi zawierać:
    1) nazwę ,,czek" w samym tekście dokumentu, w języku, w jakim go
    wystawiono;
    2) polecenie bezwarunkowe zapłacenia oznaczonej sumy pieniężnej;
    3) nazwisko osoby, która ma zapłacić (trasata);
    4) oznaczenie miejsca płatności;
    5) oznaczenie daty i miejsca wystawienia czeku;
    6) podpis wystawcy czeku.

    Tak zapisano w ustawie z 1936 roku. Ustawa nadal obowiązuje ;-)

    M.