  • Data: 2009-10-24 09:10:20
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof pisze:

    > Przy płatności gotówką?

    Jakie znaczenie ma forma?

    > W czym to niby przeszkadza?

    Wystawienie faktury na osobę która nie dokonała zakupów? To może być
    wykroczenie.

    > Prosty przykład - pracownik kupuje paliwo do samochodu służbowego.
    > Oczywiście do faktury podaje dane firmy. Skąd sprzedawca na podstawie DO
    > jest w stanie określić, że ta osoba istotnie tam pracuje?

    Zażąda upoważnienia?

    > Inny przykład - syn kupuje materiały budowlane na faktury wystawiane na
    > ojca, który leży unieruchomiony w domu. Też nie wolno?

    Z upoważnieniem, (notarialnie potwierdzonym ;) ) - dlaczego nie?

    Ale ze pornoshopu to bym się zastanawiał. ;)

    > I jednocześnie wskaż mi proszę przepis mówiący o tym, że sprzedawca ma
    > prawo żądać w tym celu DO dorosłej osoby.

    A nie lepiej taki który tego zakazuje w czynnościach pomiędzy stronami
    umowy?

    A poważniej - przy drobnych transakcjach nikt do tego sprawy nie
    przywiązuje, przy grubszych - warto to przemyśleć.
    Życie pokazuje jak bardzo potrafimy sobie upraszczać procedury dzięki
    czemu cokolwiek może się kręcić. Zwracam uwagę jak często dokonuje się
    transakcji na telefon i wszystko działa - na w 90% prowadzą te czynności
    pracownicy nie wymienieni w KRS i wszystko gra. Ale jak kotś zechce być
    złośliwy to ... może być kosztowne.

    --
    spp