    From: "Nixe" <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Date: Wed, 21 Oct 2009 10:47:54 +0200

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Otóż spółka z o.o. nie podpisuje żadnych dokumentów, robą to konkretni
    > ludzie i ich identyfikacja jest czynnością jak najbardziej naturalną.

    No nie wiem ;-) Może i naturalną, ale niepraktykowaną i w dużej ilości
    przypadków nie mającą żadnego prawnego uzasadnienia.
    Jak żyję i odkąd jestem jednym z reprezentantów sp. z o.o., a trochę lat to
    już trwa, nigdy nie żądano ode mnie okazywania swojego dokumentu tożsamości
    przy likwidacji szkody czy to majątkowej czy komunikacyjnej czy też
    podpisywaniu jakiejkolwiek umowy. Jedynym wyjątkiem była umowa leasingu
    kilka lat temu i tutaj do dokumentacji faktycznie potrzebowano
    skanów/kserokopii osób podpisujących umowę. Ale to tylko w RL, bo w EFL
    obyło się bez takiej konieczności.
    Co innego, gdy jadę np. po odbiór jakichś dokumentów poza firmę, do urzędu,
    do banku itp. Wtedy istotnie sam KRS i moja osoba nie wystarczy, bo
    przyjechać może ktokolwiek. Natomiast legitymowanie reprezentantów w
    siedzibie ich firmy przez osoby z zewnątrz (nie będące ani funkcjonariuszem
    policji ani ABW ;-) jest cokolwiek dziwne i nigdy się z czymś takim nie
    spotkałam. Zwłaszcza, że w nawiązaniu do tego linka, który podał Krzysztof,
    osoba nie posiadająca stosownych uprawnień do legitymowania kogoś, nie ma po
    prostu prawa żądać okazania takiego dowodu.

    Pozdrawiam
    Nixe