eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTPSA - dyskryminowanie klientów › Re: TPSA - dyskryminowanie klientów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA - dyskryminowanie klientów
    Date: Wed, 01 Sep 2004 09:02:12 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 30
    Message-ID: <ch3s5h$u06$1@opal.futuro.pl>
    References: <vj59zpg2bmbo.isgp7ao4b2gy$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: lin.kompas.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1094022129 30726 62.233.130.158 (1 Sep 2004 07:02:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Sep 2004 07:02:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.6.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:237704
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Mężyk wrote:

    > Zapewne wielu z Was zna usługę naszego monopolisty - Neostradę.
    > Aby była możliwa jej aktywacja, punkt w którym ma być podłączony modem
    > Neostrady musi znajdować się w odległości max. 6km od najbliższej
    > centrali TPSA. W przeciwnym wypadku - "Pane, to se ne da!".
    > I w tym momencie pojawia się problem - abonenci mieszkający dalej niż
    > 6km od najbliższej centrali są skazani na korzystanie z _bardzo
    > drogiego_ i o _podłej jakości_ (w porównaniu do Neostrady) połączenia
    > modemowego[1] (sama TPSA reklamowała Neostradę sloganem: "Nie daj się
    > zjeść rachunkom za telefon"[sic!]). Przecież to kpina! Czy w takim
    > wypadku TPSA nie powinna zapewnić abonentom jakiegoś substytutu
    > Neostrady?[2] W końcu, rozlokowanie central telefonicznych jest
    > wewnętrzną sprawą TPSA, na którą abonenci nie mają wpływu. A przecież
    > każdy jest równoprawnym abonentem TPSA[3]. MSZ czym innym jest
    > nieświadczenie usług w ogóle na danym terenie[4] a co innego
    > ograniczanie dostępu _obecnym_ i _równoprawnym_ klientom do tak
    > atrakcyjnej usługi, co jednocześnie _wymusza_ na nich używanie usługi
    > _drogiej_ i o _podłej_ jakości. To tak jakby wejść do sklepu w trakcie
    > promocji "Telewizor 32'' za 1zł" i usłyszeć: "pani jest kobietą więc
    > pani nie sprzedamy"[5].
    >
    > Czy takie dyskryminowanie klientów jest zgodne z prawem?

    Tepsa miałaby obowiązki na których ci zależy, gdyby usługa dostępu do
    internetu przez ADSL została uznana za usługę powszechną. Jak na razie
    jedyną usługa powszechną według prawa telekomunikacyjnego jest zwykła
    stacjonarna telefonia. Poczekaj jeszcze kilka(naście ?) lat na zmiane
    prawa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1