  • 1. Data: 2003-12-02 19:53:54
    Temat: TP SA - pięć lat przedawnienia?!
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Witam,

    W news:blpnb9$888$1@korweta.task.gda.pl pisałem już
    dokładnie o sprawie. Teraz coś nowego :>

    Wtedy większość z Was odpowiadających krzyknęła że IJ
    to naciągacze na kupione długi, a inni, że to dawno
    przedawnione...

    Niedawno w rozmowie z IJ usłyszałem (reprezentuję
    poprzedniego właściciela) że rachunek telefoniczny
    przedawnia się... po pięciu latach.

    Zdębiałem. Gdyż co innego sam znalazłem. I zgoła
    inaczej wypowiadaliście się Wy.

    Przepraszam - mam dość śmiałą prośbę. Czy możecie
    mi wskazać paragraf, gdzieś w Sieci, mówiący o dwu- lub
    trzyletnim okresie przedawnienia?

    ... bo może rzeczy które ja odnajduję, dotyczą
    innej działalności, innych zobowiązań, innego... świata?!

    :/

    Osoba *nie* prowadziła i nie prowadzi działalności
    gospodarczej.

    Dziękuje zdesperowany
    Szy.

  • 2. Data: 2003-12-02 20:31:24
    Temat: Re: TP SA - pięć lat przedawnienia?!
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    > Przepraszam - mam dość śmiałą prośbę. Czy możecie
    > mi wskazać paragraf, gdzieś w Sieci, mówiący o dwu- lub
    > trzyletnim okresie przedawnienia?

    Kodeks Cywilny
    http://podatki.pl/bap1.php/230464.htm#k1t6
    Tytuł VI. PRZEDAWNIENIE ROSZCZEŃ
    Art. 117 - Art. 125

  • 3. Data: 2003-12-02 21:34:14
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Krzysztof K napisał:

    > Kodeks Cywilny
    > http://podatki.pl/bap1.php/230464.htm#k1t6
    > Tytuł VI. PRZEDAWNIENIE ROSZCZEŃ
    > Art. 117 - Art. 125

    Właśnie!

    W jaki więc sposób TP SA mogła sprzedać dług Intrum
    i teraz jeszcze w odpowiedzi na pismo wyjaśniające pisać
    w tonie, mniej więcej, 'że nic już nie można zrobić'?

    Szy.

  • 4. Data: 2003-12-02 22:15:38
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !
    Czytając twoje pytanie w przedmiocie okresu przedawnienia odsetek otrzymałeś
    odpowiedź, że problem ten jest uregulowany w art.117 do 125 kodeksu
    cywilnego uważam, że jest to odpowiedź nie pełna z uwagi na to, że jest
    jeszcze art 554kc o którym często się zapomina i właśnie w tym art.
    uregulowana jest sprawa przedawnienia i moim skromnym zdaniem okres
    przedawnienia w twoim wypadku wynosi 2 lata.
    Ponadto Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 17 czerwca 2003r stwierdził, że w
    takim samym okresie przedawniają się odsetki. Wierzyciel nie może się
    procesować o odsetki jeżeli należność główna się przedawniła.
    Pozdrawiam Marek

  • 5. Data: 2003-12-02 22:49:30
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Właśnie!
    >
    > W jaki więc sposób TP SA mogła sprzedać dług Intrum
    > i teraz jeszcze w odpowiedzi na pismo wyjaśniające pisać
    > w tonie, mniej więcej, 'że nic już nie można zrobić'?

    Sprzedac mogla. Dlug istnieje nadal. Przedawnienie nie powoduje wygasniecia
    dlugu.

  • 6. Data: 2003-12-02 22:51:14
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Szymon Nitka wrote:

    > W jaki więc sposób TP SA mogła sprzedać dług Intrum
    > i teraz jeszcze w odpowiedzi na pismo wyjaśniające pisać
    > w tonie, mniej więcej, 'że nic już nie można zrobić'?

    Mogła sprzedać wierzytelność, a jakże, a dlaczego nie? Inna jest kwestia
    tego, czy tej firmie uda się skutecznie wyegzekwować tę należność. Niech
    idą do sądu i walczą ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 7. Data: 2003-12-03 03:45:03
    Od: "str" <b...@w...pl>

    Co racja to racja.
    ale można też (o ile pamiętam)
    wezwać do ugody sądowej,
    po ktorej bieg przedawnienia
    zostaje przywracany... czyż nie ?

  • 8. Data: 2003-12-03 11:14:22
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "str" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co racja to racja.
    > ale można też (o ile pamiętam)
    > wezwać do ugody sądowej,
    > po ktorej bieg przedawnienia
    > zostaje przywracany... czyż nie ?

    Nie. Wtedy przedawnienie biegnie od nowa.

  • 9. Data: 2003-12-04 00:35:12
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Tue, 02 Dec 2003 20:53:54 +0100, Szymon Nitka wrote:

    > Przepraszam - mam dość śmiałą prośbę. Czy możecie
    > mi wskazać paragraf, gdzieś w Sieci, mówiący o dwu- lub trzyletnim
    > okresie przedawnienia?

    Art. 118 Kodeksu cywilnego:"Jeżeli przepis szczególny nie stanowi
    inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o
    świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej - trzy lata."

    Świadczenia wobec Tepsy to typowe świadczenia związane z prowadzeniem
    działalności gospodarczej. O ile wiem, nie kupili sobie jeszcze ustawy,
    z której by wynikało, że mają być w tej kwestii traktowani
    szczególnie;)

    Co do art. 554, moim zdaniem nie wchodzi w grę, więc 3 lata.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 10. Data: 2003-12-04 07:15:52
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marta Wieszczycka wrote:
    > Co do art. 554, moim zdaniem nie wchodzi w grę, więc 3 lata.

    A art.751 w zw. z 750 kc?

    KG