    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TIR na osiedlu
    Date: Sun, 1 Aug 2004 00:09:02 +0200

    > wyjsc w dresie to nie takim z 4 paskami a takim w ktorym na dobra
    > dyskoteke bym zostal wpuszczonym.

    A czym się różni dres z 4 paskami od tego, w którym można iść na dyskotekę ?
    :)))

    Wiesz "dres" to jest przenośnia. Nie chodzi mi o rodzaj dresu tylko o bardzo
    młodych ludzi, którzy chodzą w takich ubrankach i dlatego mówi się o nich
    "dresy". Zazwyczaj zachowują się bardzo wulgarnie, chleją piwsko , palą
    papierosy, często zaczepiają spokojnych ludzi i wkur....ją wszystkich w
    koło.
    Jest to określenie pogardliwe.

    > Problem tu jest z "ego" tych starszych Pan. One po prostu musza sie
    > czepic. NIe wytrzyma, nie slyszy, ale jak otworzy okno wezmie
    > lornetke zobaczy kogos od razu policje wzywa :)

    I prawidłowo. W końcu jest ktoś, kto broni prawa. Nie ma policji, nie ma
    straży miejskiej - to choć są babcie :)

    > Jestem cywilizowany czlowiek, i nie wiem komu co robie (w "REALU")
    > przeszkadza..

    Jak byś był cywilizowany człowiek to byś wiedział w którym momencie i co
    komu przeszkadza.
    Właśnie na tym polega cywilizacja - wiesz kiedy łamiesz prawo, a przede
    wszystkim normy i zasady moralne.
    Ja dla przykładu wiem, że piwska się nie chleje na ulicy, pod sklepem czy na
    przystanku, dlatego tam mnię nie spotkasz. Mogę wypić to piwo w normalnych
    warunkach tj. w restauracji czy knajpie, w ogródku piwnym, w domu, albo na
    własnym podwórku lub w odosobnionym miejscu na pikniku. Wybacz, ale miejsca
    typu przystanek autobusowy czy tak jak w kolejnym twoim przykładzie miejsce
    kultu czy pamięci także nie jest odpowiednie.
    Ponad to weź pod uwagę, że może i jesteś spokojny, ale te miejsca może
    odwiedzać wielu podobnych tobie młodych ludzi, którzy robią "oborę". Dlatego
    znajdują się ludzie, którzy zadzwonią na policję jak będziesz tam pił piwo.
    Przypuszczam, że gdybym to ja tam usiadł i pił piwo to nikt na to by nie
    zwrócił uwagi, ponieważ już wyrosłem z "dresu" i nie wyglądam na majlocha.
    Tak więc jak widzisz w pewnym sensie jesteś jakgdyby pod kontrolą wielu
    starszych osób, zwłasza kiedy jesteś jeszcze niepełnoletni lub na takiego
    wyglądasz.

    > a zaskocze Cie, ja papierosow tez nie pale, drazni mnie tez zapach.
    > Zreszta bardzo duzo cwicze wiec nawet mi to nie na reke.

    Akurat nie palisz, ale przypuszczam, że gdybyś palił to siedziałbyś na tym
    przystanku, pił piwo, palił papierosy i rzucał pety gdzie popadnie.

    > postawic sie mozna, jezeli sie to pewnie robi. Poszukam mp3 z pewnym
    > telefonem pewnego pana ktory dzwonio w psrawie ogloszenia
    > jezelo ktos kto bedzie w takiejh sytuacji jak Pani Magda zrobi to tak
    > jak ten Pan badz wynajmie kogos kto tak potrafi rozmawic
    > wowczas nawet polecam postawienie sie ale w przeciwnym wypadku nie.
    > Bo jak juz mowilem nie tedy droga, top sie zemsci,

    Chyba wiem o które nagranie Ci chodzi. To są nagrania ludzi, których ja
    nazywam "dresami" - tj. ta niższa podgrupa ludzi o bardzo niskim poziomie
    rozwoju.
    Wybacz, ale dla mnie to te rozmowy są chamskie, a nie śmieszne.

    > Ale ja z sasiadem krotko pojechalem. Z tym ze wiem ze on nie jest w
    > stanie mi nic zrobic,
    > cokolwiek by zrobil odbilo by sie na nim i to porzadnie.
    >
    > Ja jestem strasznie msciwym czlowiekiem i niezaleznie od tego ile
    > czasu minie to sie nie zmieni.
    > Jestem w stanie nawet po kilku latach komu odplacic.

    Wiesz, jeden taki też mieszkał w moim bloku. Wcześniej pobił sąsiada, za co
    dostał 2 lata w zawiasach. Okradł mieszkanie innym sąsiadom, ale na
    szczęście ktoś z sąsiadów to widział i dał cynk na policję. Złapali go na
    gorącym uczynku, za co poszedł na 3 lata do więzienia. Twierdził, że on
    kur...a wszystkich załatwi, bo on jest mściwy. I co ? Już 4 rok mamy
    spokoju, bo sobie grzecznie siedzi w pudle. Papiery "zapaćkane" na całe
    życie. Nie będzie mógł znaleźć pracy, no bo kto zatrudni recydywistę,
    bandytę i złodzieja. Po 3 latach wyszedł z więzienia. Miesiąc spędził na
    wolności i znów do kicia bo się okazało, że pobił i okradł wraz z kumplami
    gościa w jego własnym mieszkaniu, którego podejrzewał o podkablowanie. No to
    mu doj...li za to pobicie i jeszcze się doszukali że miał w zawiasach 2 lata
    za pobicie tego mojego sąsiada. Tak więc jak dobrze pójdzie to wyjdzie za
    5-6 lat przy dobrym sprawowaniu. I co sądzisz, że jak wyjdzie to się będzie
    mścił ? NIE! Ponieważ zanim cokolwiek zrobi, wyląduje w pierdlu, gdzie dalej
    będzie robił za cwela. Nawet jak uda mu się komuś zrobić krzywdę to kara go
    nie minie, ponieważ pierwsze kroki w każdej sprawie policja kieruje do
    takich jak on.
    Widzisz tak zaczynają mściwi. Chłopak ma w tej chwili 22-23 lata. Nie
    skończył szkoły, ani żadnego zawodu bo mu było spieszno do pierdla.
    A mógł przecież spokojnie wyjść. Pogodzić się z losem. Iść do pracy i do
    szkoły.
    Tak więc mściwość, mściwością - czasami lepiej spojżeć na siebię z punktu
    widzenia innych, wyciągnąć konsekwencję, pogodzić się z losem i starać się
    nie popełniać błędów i być życzliwym dla innych.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl