    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Szpital Czerniakowski teraz szpitalem covidowym
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 12 May 2021 11:41:17 +0200

    On Wed, 12 May 2021 00:02:27 +0200, Animka wrote:
    > https://www.politykazdrowotna.com/65604,chaos-w-wars
    zawskim-szpitalu
    > Chaos w warszawskim szpitalu

    Animko - ale to news sprzed pol roku.

    > Jak nieoficjalnie dowiedziało się TOK FM, grupa lekarzy oddziału chorób
    > wewnętrznych ze szpitala Czerniakowskiego w Warszawie planuje odejść z
    > pracy. Dziennikarze próbowali potwierdzić te doniesienia u źródła -
    > czyli dyrekcji szpitala, ale okazuje się, że jej nie ma. Ratusz zwolnił
    > kierownictwo placówki. Tymczasowy prezes o sprawie nie słyszał. W
    > szpitalu przybywa chorych na COVID-19, których nie ma gdzie
    > przetransportować.
    >
    > Miasto nie było zadowolone

    [...]
> [...]
    > ministerstwa dotarła do placówki informacja, że mają utworzyć 38 nowych
    > miejsc dla pacjentów z COVID-19, w tym cztery miejsca intensywnej
    > terapii z respiratorami. Problem polega na tym, że decyzja została
    > dostarczona 9 października, a już 8 października te miejsca miały być
    > gotowe i czekać na pacjentów z COVID. - Od tego momentu żaden szpital
    > nie chce od nas przyjąć pacjentów z potwierdzonym zakażeniem - mówi TOK
    > FM jedna z lekarek pracujących w szpitalu. To znaczy w praktyce, że
    > szpital Czerniakowski nie posiadając wyznaczonego miejsca dla zakażonych

    Nie wiem jak to stolycy wygladalo, ale u mnie, i chyba w reszcie
    kraju:
    - nazwano jakies szpitale "jednoimienne" i mieli zajmowac sie tylko
    koronawirusem ... a moze szerzej chorobami zakaznymi. I to nastapilo z
    rok temu,

    -szpital "zakazny", czy moze tylko oddzial zakazny szpitala mielismy
    od wielu lat, zajmowali sie tam np salmonella. W naturalny sposob
    Covid to u nich ... a w respiratory to chyba nie byli odpowiednio
    wyposazeni.

    -w miare rozkwitu choroby, czyli gdzies od listopada, nazywano kolejne
    szpitale czy oddzialy "covidowymi". Jak sie okazywalo, to wojewoda
    nadzorowal i przysylal pisma jak wyzej ... i chyba dobrze, ze
    nadzorowal.

    -jesli szpital ma miec oddzial covidowy, to chyba naturalne, ze nie
    powinien odsylach chorych gdzie indziej. Tylko oczywiscie powinien
    miec odpowiednie zaplecze sprzetowo-lekarskie.

    -a tak w ogole to mielismy szpital z oddzialem "plucnym", gdzie jakies
    raki leczono, przeszczepy robiono ... taa ... chorych na covid pchac
    wlasnie tam, gdzie w koncu specjalisci od pluc, czy jak najdalej, bo
    tam ludzie o obnizonej odpornosci?
    W marcu szpital juz byl covidowy, nie wiem od kiedy, i w jakim
    zakresie.

    https://www.dcchp.pl/
    No i co zrobic z takim oddzialem chorob wewnetrznych, czyli jak
    rozumiem - niezbyt płucnych? Zapchac kowidowcami, czy lekarzy
    przerzucic do innych szpitali, a tu sprowadzic wiecej specjalistow od
    pluc?

    J.