  • Data: 2003-09-19 07:51:14
    Temat: Re: Szkola a palenie [??]
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja się sprzeciwiam: IMHO "byt prawny" nie może być sprzeczny
    > z prawem *i obowiązywać*[1]. Nie jest "niezależny", o ile
    > wystąpią warunki "jednoczesnego dopasowania" (do obu aktów).

    Jest niezależny w tym sensie, że uczeń przyłapany na paleniu poza szkołą w
    miejscu publicznym może być ukarany zarówno przez straż miejską
    (ustawa "tytoniowa"), jak i przez szkołę (statut). No i przez rodziców
    oczywiście.

    > Temu że istnieją "dopracowane statuty" nie mam zamiaru zaprzeczać,
    > ale ty najwyraźniej *każdy* statut traktujesz jako wzorcowy :)

    Ocenę zachowania ucznia poza szkołą przewiduje niemalże każdy statut w Polsce.

    Nie traktuję kazdego statutu jako wzorcowego, jednak każdy jako zgodny z
    prawem. Przypominam, że procedura wymaga, aby uchwalony statut został
    zatwierdzony przez kuratorium, które ma obowiązek zbadać go m.in. pod kątem
    zgodności z prawem.